EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Промени в Закона за автомобилните превози + подробности

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Промени в Закона за автомобилните превози + подробности

mail06:40 | 17.01.2017прегледи 3714 коментарикоментари 0


Народните представители приеха на второ четене промени в Закона за автомобилните превози, според които един и същ превозвач може да има само два лиценза - един за превоз на пътници, който може да е, лиценз на Общността (ЕС) за превоз на пътници или лиценз за извършване на превоз на пътници на територията на Р България, и съответно един за превоз на товари, който може да е лиценз на Общността (ЕС) за превоз на товари или лиценз за извършване на превоз на товари на територията на Р България.

Парламентът прие също текстове от Закона за автомобилните превози на второ четене, с които реши формирането на цените и пределните цени за автогарово обслужване да се определят съгласно методика, утвърдена от министъра на транспорта. Определянето на цените ще се определя на база категоризирана на автогарите. Цените ще могат да се актуализират веднъж годишно.
Съгласно приетите промени, когато маршрутът на междуселищна автобусна линия съвпада с маршрута на друга такава или пътнически влак и са от едно и също направление, между часовете на тръгване от общите им спирки трябва да има интервал. Интервалите между часовете на тръгване и редът за проверка на изискването се определят с наредба.
Частта от приетите промени, която най-вече интересува общността е за нередовните пътници. Там определяме точно, че Общинския съвет във всяка една община ще определи глобата за пътник без билет, като тя може да варира между 10 и 50 лева. Това каза пред журналисти в Народното събрание председателят на транспортната комисия Настимир Ананиев по повод приетите промени в Закона за автомобилните превози. „Глобите за междуселищния транспорт за нередовни пътници си остава същата - 50 лева и глобата за международните пътувания, за който пътува без билет си остава 300 лева“, обясни той. „Законодателството поправя неточностите за това по какъв начин да се налагат глобите за нередовен пътник, като определя много строго реда“, коментира Настимир Ананиев. „Това засяга и Столична община, като казва, че трябва да има решение на Общински съвет, който да прецени каква е глобата. Преди глобата в Столична община беше 20 лева, сега я вдигнаха на 40 лева“, обясни председателят на транспортната комисия. „Личното ми мнение е, че глобата е висока за София, защото преди беше 20 пъти размера на билетчето от 1 лев, сега билетът е 1.60 лева, а глобата е много повече над 20 пъти“, заяви Настимир Ананиев. „Бих призовал Общински съвет в София да вземе решение за по-ниска глоба от 40 лева“, каза още той.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1744