EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Промени в НАФТА = Загуба на 50 хил. работни места

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Промени в НАФТА = Загуба на 50 хил. работни места

mail09:32 | 21.07.2017прегледи 18898 коментарикоментари 0


Налагането на нови тарифи на вноса от Канада и Мексико може да предизвика значително увеличение на цената от приблизително 1100 долара на един автомобил на американския пазар, както и да причини загубата на близо 50 хил. работни места. Това съобщи Асоциацията на производителите на моторни части (МЕМА), позовавайки се на свое изследване върху рисковете от предоговарянето на Северноамериканското споразумение за свободна търговия (НАФТА). Директорът на Асоциацията Стив Хандшу дори подчерта, че подобни мерки няма да върнат работните места в САЩ, но могат да имат катастрофални икономически последици за американците. Според данните, при въвеждането на американски тарифи от 20% до 35%, разходите на американския автомобилен пазар ще се увеличат със средно 16-27 млрд. долара.Затова и производителите, които са най-зависими от вноса, ще видят, че разходите им за превозни средства се увеличават средно с 1100 долара на кола. Проучването също така установява, че производителите и доставчиците няма да оправят въпроса с митата или тарифите, като върнат работните места в САЩ. „Данъчните и търговски политики, които принуждават хората да наемат нови кадри, няма да проработят”, заяви Хандшу по време на пресконференция на тема „Икономиката на презареждане на значителен брой работни места не е възможна”. Ксавие Моске, старши сътрудник в Бостънската консултантска група и главен автор на изготвеното от МЕМА проучване, изтъкна още, че сектора на моторните превозни средства зависи от създаването на глобално интегрирана верига за доставки с клонове в Канада, Мексико и САЩ. „Въвеждането на нови тарифи, мита и отстъпки от НАФТА биха възпрепятствали относително гладкия и икономически ефективен поток от стоки в Северна Америка и по света", предупреди той. По негова оценка ще бъдат необходими близо 9 години, за да се възстановят разходите за изграждане на ново предприятие и затова производителите и доставчиците ще продължат да оперират с вече съществуващите фабрики, вместо да изграждат нови американски съоръжения. И тъй като производствените разходи са пряко зависими от тарифата на НАФТА и граничния данък, компаниите най-вероятно ще съкратят и обема на продаваните от тях автомобили, което ще окаже въздействие и върху доставчиците, алармира Моске. /БГНЕС

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg