EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Промени на Централната жп Гара в София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Промени на Централната жп Гара в София

mail13:05 | 07.05.2024прегледи 552 коментарикоментари 0


Проектът за развитие и модернизация на железопътен възел София навлиза в нов етап на изпълнение. За да бъде възможно по-нататъшното осъществяване на строителните дейности, но и същевременно частично възможно влаковото движение и маневрена дейност, в железопътния възел ще бъде преустановено движението на влаковете от шести до дванадесети коловози. Очаква се строително-монтажните работи по коловозното развитие на Централна гара София да продължат 15 месеца. Това съобщава НКЖИ.

През този период за обслужване на влаковете по направленията София - Подуяне пътническа, София - Волуяк и София - Захарна фабрика ще бъдат въведени в експлоатация вече ремонтираните трети, четвърти и пети коловози, като пътниците ще могат да ползват първи, втори и трети перони на Централна гара София.

Предстоящите дейности ще засегнат най-вече влаковете по северното направление Мездра - Видин/Варна/Русе, част от които ще приключват и започват движението си в/от жп гара София-Север.

Създадена е организация за достъп и обслужване на пътниците от и до Централна гара София  чрез  подсигуряване на електромотрисни влакове (ЕМВ), които ще извършват трансфери на пристигащите и заминаващите пътници от Централна гара София до и от жп гара София-Север. За тези влакове е осигурена единствената възможност за достъп до гара София, като те ще пристигат и заминават само на тринадесети челен коловоз при шести перон.

Столична община въведе редица промени в маршрутите на градския транспорт:

трамвайна линия 27 - Удължава се маршрутът й до жп гара София-север – от спирка код 1255 „Пета градска болница“, транспортен подлез „Надежда“, бул. „Рожен“, надясно по ул. „Йордан Хаджиконстантинов – Джинот“, обръщане посоката на движение пред гара София-север, двупосочно.

трамвайна линия 7 - Маршрутът се запазва до обръщателно колело „МС Хан Кубрат“ (движение по бул. „Христо Ботев“) и синхронизира движението си с трамвайна линия 27.

трамвайна линия 1 - Удължава се маршрутът до надлез Надежда – от Централна гара продължава по бул. „Княгиня Мария Луиза“, обръщане посоката на движение на надлеза, бул. „Княгиня Мария Луиза“, надясно по бул. Христо Ботев, наляво по ул. „Струга“ и синхронизира маршрута си с трамвай номер 6.

трамвайна линия 3 - Променя се маршрутът до жп гара София-север - по бул. „Христо Ботев“, до Централна жп гара , наляво по бул. „Княгиня Мария Луиза“, транспортен подлез „Надежда“, бул. „Рожен“, надясно по ул. „Йордан Хаджиконстантинов – Джинот“, обръщане посоката на движение пред гара София-север, двупосочно.

Най-натоварените сутрешни пътнически влакове, които пътуват от Искърското дефиле, ще се движат директно до Централна гара София, без да се налага пътниците от тях да се прекачват на жп гара София-Север. Без прекачване ще пътуват и нощните композиции между София и Варна през Горна Оряховица, които ще се движат по обиколно трасе през Курило и Илиянци - Казичене - Искър.

Модернизацията на коловозното развитие на Централна гара София попада в обхвата на проект „Развитие на железопътен възел София: железопътен участък Централна гара София - Волуяк“ и се финансира по Механизъм за свързване на Европа.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 6469