АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Промоциите = 10% от бизнеса с бързооборотни стоки у нас
Десет процента от бизнеса с бързооборотни стоки в България се движат от промоциите. В Чехия делът им е 49%, а в Австрия – 30%. В Румъния от промоциите зависят 15% от продажбите, а в Сърбия – само 8%. Това показва изследване на Института за маркетингови проучвания GfK, представено на деветата съвместна конференция Retail in Detail на списание "Регал" (издание на "Икономедиа") и "GfK България".
Развитието на хипермаркетите и дискаунт веригите в България
За графиката:
Синият цвят – хипермаркет
Тъмно син – супермаркет
Червен цвят – дискаунт
Тъмно червен – cash&carry
Зелен – малки магазини, бакалии
Тъмно зелен – аптеки, магазини за козметика и т.н.
Син – улични търговски, пазари
Тъмно син – други
Пазарска количка - дял на модерната търговия
Има група потребители, които пазаруват само при промоции и за търговците това е начин да "откраднат" клиенти от конкурентите си. "Промоциите са ценен практически инструмент, но когато почнеш много да глезиш клиентите, се стига до ерозия на марките и ефектът е обратен", предупреди Тобиас Шедиви, генерален мениджър "Потребителски панел" за Централна и Източна Европа, Турция, Африка и Близкия изток в GfK.
Къде пазаруват потребителите в някои страни от Европа?
За графиката:
Синият цвят – хипермаркет
Тъмно син – супермаркет
Червен цвят – дискаунт
Тъмно червен – cash&carry
Зелен – малки магазини, бакалии
Тъмно зелен – аптеки, магазини за козметика и т.н.
Син – улични търговски, пазари
Тъмно син – други
Пазарска колична - дял на модерната търговия
Традиционните форми на търговия губят пазарен дял, делът на продажбите в големите вериги магазини (т.нар. модерна търговия) расте. И това е глобална тенденция, подчерта Шедиви. Специално за България с най-голям пазарен дял в обем е "Кауфланд" (12.4%), следван от "Билла" (5.3%), СБА (4.9%) "Лидл" (4.8%) и "Пени" (2.7%), съобщи Йордан Тодоров, мениджър "Потребителски панел" в "GfK България".
Пазарният дял на веригите в някои държави от Балканите
Графики:GFK
Tweet |
|