АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Промяна на телефонен оператор - за един ден
До 25 май тази година в националното законодателство трябва да бъдат пренесени новите правила на ЕС в областта на далекосъобщенията, съобщиха от представителството на Европейската комисия в България. Ако тези права не бъдат предоставени на практика, ще последват санкции спрямо държавите членки на съюза и далекосъобщителните оператори. Новите правила дават по-големи правомощия на националните регулатори, а целта им е да защитят интересите на потребителите и да осигурят по-голяма конкурентоспособност на пазара.
Промяната на стационарния или мобилния телефонен оператор ще става в рамките на един работен ден и то с възможност за запазване на номера - това задължение влиза във всички европейски страни от сряда с новите по-ясни правила в сферата на далекосъобщенията. Независимо дали става дума за телефонна връзка или интернет, максималната продължителност на договора може да е 24 месеца, а операторите трябва задължително да предложат и възможност за два пъти по-кратък договор - за една година. Освен това в документа трябва да бъде разписано точно и ясно качеството на предлаганата услуга и да има заложени компенсации за клиентите, ако условията не са изпълнени.
Новите договори ще защитават и по-добре личната информация на потребителите и правото им на неприкосновеност на личния живот и безопасността в онлайн пространството, по-добра защита от т.нар. спам, както и по-добро информиране и изисквания за даване на съгласие за съхраняването или достъпа до информация в устройства на потребителите - например използването на cookies (или т.нар. „бисквитки"), които не са свързани с услугата, до която се осъществява достъп.
Ако тези права не бъдат предоставени на практика, ще последват санкции спрямо държавите членки на съюза и далекосъобщителните оператори.
Tweet |
|