АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Протест за заплати в столичното метро
Федерацията на транспортните работници (ФТР) към Конфедерацията на труда (КТ) „Подкрепа“ настоява да се положат усилия за намаляване на различията в основните заплати в „Метрополитен“ със средствата, определени за увеличение на възнагражденията на работещите в транспорта в София. Това се посочва в позиция на федерацията, разпространена от пресцентъра на КТ „Подкрепа“.
Увеличение на възнагражденията за всички с 15% ще задълбочи разликите в заплащането в рамките на една и съща професия, те ще нараснат допълнително и за някои ще се стигне до разлики от над 1100 лв., посочват от ФТР.
От Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ информираха вчера, че на 15 март работниците и служителите в „Метрополитен“ организират протестен митинг за достойно разпределение на средствата за увеличение на работните заплати в дружеството. Увеличение на заплатите на служителите в метрото ще има, каза за БТА Стоян Братоев, директор на "Метрополитен" ЕАД.
На 26 февруари т.г. след настояване от страна на синдикатите беше подписано споразумение с кмета на Столичната община Васил Терзиев за 15% увеличение на фонд „Работна заплата“ от 1 март на общинските дружества от градския транспорт, като ФТР „Подкрепа“ настоява и за второ увеличение в рамките на настоящата година с още 15%, за да се преодолее тежкият недостиг на водачи и сервизни работници, отбелязват от федерацията.
Те смятат, че тези средства следва да се разпределят „след договорености между синдикалните ръководства и изпълнителните директори на дружествата в съответствие със специфичните нужди и дефицит на кадри“.
Вече две седмици водим преговори с колегите от ФТС–КНСБ по предприятия, като в „Столичен автотранспорт“ ЕАД и „Столичен електротранспорт“ ЕАД вече бяха подписани споразумения. За съжаление, в „Метрополитен“ ЕАД постигането на консенсус се оказа трудна задача, отбелязват от ФТР към КТ „Подкрепа“.
Те дават и няколко примера защо равно процентно увеличение е неприемливо. Разликата в основните трудови възнаграждения при машинистите е 989 лв. – най-ниската заплата е 1647 лв., а най-високата 2636 лева. При депомайсторите разликата стига до 996 лв. – най-ниска заплата 1466 лв., най-висока - 2462 лева. Разликата при длъжност "ръководител движение" е 585 лв. – най-ниска 1300 лв., най-висока 1885 лв. - диспропорцията при инженер механик е 853 лева. Разликата при електромонтьор тягов и подвижен състав е 649 лв. - най-ниското възнаграждение е 1250 лв., най-високото 1899 лева.
Това, според ФТР, са основни заплати и разликите не са вследствие от по-висок стаж, преминати километри пробег или различни условия на труд. Това са колеги, които извършват една и съща дейност и следва да получават еднакви основни възнаграждения, смятат от федерацията.
ФТР „Подкрепа“ обръща внимание, че подобно диференциране на основните възнаграждения няма в другите общински дружества от градския транспорт. Те отбелязват, че увеличение на възнагражденията за всички с 15% ще задълбочи разликите в заплащането в рамките на една и съща професия, те ще нараснат допълнително и за някои ще се стигне до разлики от над 1100 лева.
Tweet |
|