АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Протест срещу телекомите
Около петдесетина души се събраха днес пред храм-паметника "Александър Невски" на национално шествие срещу действията на мобилните оператори.
Те настояват за кръгла маса, на която собствениците на трите мобилни оператора Мобилтел, Глобул и Виваком да обсъдят със своите потребители съществуващите проблеми. Гражданите искат да се подпише и меморандум за създаване на Етичен кодекс на телекомите и да се стигне до законодателни промени и създаване на потребителски борд, който да дисциплинира мобилните оператори. Те настояват и за равноправие и избор при подписване на договорите, отмяна на неравноправните условия в общите условия на договорите, премахване на големия размер на неустойките, подновяване на договора с изричното съгласие на клиента, европейски цени на услугите, обективна информираност за услуги и тарифиране и плащане за реално получена услуга. Според тях държавата трябва да подобри регулацията си върху мобилните оператори. Не малка част от участниците в днешния протест се оплакаха от надписани сметки, фактурирани разговори, които никога не са се състояли, прекалено високи цени на услугите, които ползват. Според председателя на Асоциацията "Активни потребители" Богомил Николов трябва да се създаде устойчив механизъм за диалог. "В момента в КРС няма начин да бъде чут потребителския глас, потребителите не са представени по никакъв начин и няма как да излагат проблемите си, за да се търси тяхното разрешаване. Не съществува на практика и диалог между потребителите и мобилните оператори. Трябва да се знае, че когато има проблем има чуваемост и има начин за неговото решаване", отбеляза Николов. Той посочи като добър пример обществените обсъждания, които се провеждат в ДКЕВР. На този етап няма чуваемост. "Правата ни са ощетявани всекидневно. Оказва се, че Давид срещу Голиат няма шансове", каза още той. Той отбеляза и че липсва информация за покритието на високоскоростния интернет, който предлагат мобилните оператори, има и проблеми с поставянето на месечни лимити на сметките. Той подкрепя идеята за ограничаването на броя на предплатените карти, които може да има един клиент ако това реално ще доведе до намаляване на злоупотребите с личните данни. Вероятно ако в срок от един месец не се направят промени в обслужването на клиентите, на 20 февруари се очаква втори протест на потребителите на мобилни услуги.
Tweet |
|