EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Проучване:Медиите мразят финансовия министър Дянков

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Проучване:Медиите мразят финансовия министър Дянков

mail17:00 | 15.04.2010прегледи 947 коментарикоментари 1


Ралица Русинова

Българските медии подкрепят премиера Бойко Борисов, но не и политическа партия ГЕРБ. Това е един от изводите, който лабораторията за медиен мониторинг на фондация "Медийна демокрация" направи днес, след  като представи доклад от мониторинга на медийната среда.
Изследването е проведено сред седем водещи български ежедневника – в.”24 часа”, в.”Труд”, в.”Дневник”, в.”Стандарт”, в.”Новинар” и в.”Монитор”. За целта на проучването са следени вестникарските текстове в периода 1 януари – 1 март 2010 година. 
Не е изненада, че в категория „Споменати лица” Бойко Борисов събира най-много публикации – 642 информационни единици. Това означава, че името на министър председателя се споменава във всеки трети ред, коментира доц. Орлин Спасов от фондацията.
На второ място по „споменаване” е Симеон Дянков (475 инф. единици), на трето е президентът Георги Първанов (379), следван от министър Цветан Цветанов (282 ) и Сергей Станишев ( 184). Българските ежедневници са писали най-малко за Алексей Петров (77), Ахмед Доган (101), Яни Янев (115).
По отношение на „Споменати институции” от фондация „Медийна демокрация” установяват, че българските журналисти пишат най-много за правителството (742 инф.единици), ГЕРБ ( 418) и Народно събрание (325).
Най-малко информационни единици през последните три месеца е събрала Европейската комисия – 143.
Като цяло лабораторията за медиен мониторинг забелязва осезаемо „затопляне” на отношението на българските всекидневници към управляващата власт. Вестник „Труд”, например, в края на миналата година е демонстрирал негативно към неутрално отношение към Бойко Борисов. Сега медията е по-скоро позитивна и симпатизираща на премиера. Същото важи и за в.”Стандарт”. В. „Сега” запазва както преди така и сега твърдо характер на неутралност, а в.”Монитор” не само е съхранил, но и е увеличил миналогодишните си адмирации към Борисов. 
„Дневник” и „Новинар” също са променили отношението си от скептицизъм към одобрение.
Съвсем раязлична е оценъчната посока, която българските всекидневници са поели към експремиера Станишев. За всички споменати издания е характерно рязка промяна в отношението от неутралност през 2009 г. към негативизъм в началото на 2010 г. Най-крайни в неодобрението си са в.”Труд” и в.„Монитор”.
Що се отнася до вътрешния министър Цветан Цветанов, „Труд” и „24 часа”  изразяват по-скоро негативно отношение към дейността му. „Стандарт” и „Дневник” имат подчертано позитивно отношение към Цветанов. „Монитор”, „Новинар” и „Сега”  остават категорично неутрални.
Финансовият министър Симеон Дянков не се радва на медиен комфорт, тъй като нито една от изследваните медии няма твърдо положително мнение за него. Оказва се, че най-краен в негативизма е в.”Сега”. Това според доц. Спасов е белег на комуникативен проблем на Дянков, който е в състояние да акумулира недоволства от страна на ГЕРБ.
Същото важи и за президента Първанов. Нито една медия не попада в полето на одобрение към държавния глава. 
Интересен е фактът, че въпреки подчертано добронамереното си отношение към премиера , изследваните медии имат по-скоро негативно отношение към неговата партия ГЕРБ.
Що се отнася до ДПС, единствената медия, която се различава от линията негативизъм – неутралност, е в.”Новинар”, която според изследването има позитивно отношение към партията.
Жълтите медии, като например в.”Уикенд”, също са в синхрон с политиката на управляващите и следват тона, зададен от тях.
Медийната лаборатория е установила още, че и в телевизиите е настъпила промяна по отнишение на управляващите. Доказателство за това е фактът, че новините за правителството в информационните емисии вече все по-често са сред първите 15 анонси. Правителствените новини категорично се движат от периферия към център, смятат от лабораторията. По мнение на експерти от фондацията в момента липсва собствена призма на телевизиите, през която да бъдат пречупени новините за управляващите. Оказва се, че новините са заснети, излъчени и транслирани от зрителя  така, както правителството е запланувало.
Мониторингът на социалната мрежа  Facebook  показва, че с най-голямо одобрение сред потребителите е Бойко Борисов с около 30 хиляди привърженици, следван от Емил Кошлуков и Иван Костов. 


 
Коментари
 
Сивушко - 16-04-2010 г. 08:53:45

Заглавието е много показателно.Но защо имам усещането, че медиите мразят и българското население.Още повече, че се наричат медии а не средства за информация или информационни агенции.Изживяват се като медиуми или омайници, омайватели, хипнотизатори, с основната цел да ни държат далеч от действителността.

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1850