АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Процедура за изграждане на зарядна инфраструктура



Министерството на транспорта и съобщенията обяви процедура за изграждане на зарядна инфраструктура за електрически превозни средства по пътищата. Тя предоставя подкрепа на микро, малки и средни предприятия за изграждане на инфраструктурна мрежа за алтернативни горива.
Финансирането е осигурено от Програма „Транспортна свързаност“. Общо 42,4 млн. лева са предвидени за зарядни центрове за електрически превозни средства по основната иширокообхватната пътна Трансевропейска транспортна мрежа (TEN-T). Първата процедура, която се обявява днес, е на стойност 10 млн. лв. На база на резултатите от нея
впоследствие ще бъдат отворени нови конкурси. Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за индивидуален проект е в размер до 500 000 лева. Съгласно условията микро- и малките предприятия ще получат най-голяма подкрепа – до 65% от допустимите разходи за изпълнение на проекта. По TEN-T мрежата следва да бъдат изградени зарядни центрове за леки автомобили с минимална мощност 600 kW и поне 2 зарядни точки с изходяща мощност от 150 kW. Това ще позволи зареждане на електромобил за около 15 минути. По основната TEN-T мрежа зарядните центрове за товарните превозни средства трябва да са с минимална мощност 2 800 kW и с поне 2 зарядни точки с изходяща мощност от 350 kW. Съгласно условията, проекти на територията на Югозападния регион не са допустими за финансиране, тъй като той е „регион в преход“ и не попада в обхвата на финансиране по Европейския фонд за регионално развитие.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg