АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Публично-частните партньорства засега са неуспешни
По време на дискусия на кръгла маса „Международни платформи в областта на публично-частните партньорства” стана ясно, че в България се води дебат трябва ли да има закон за публично-частните партньорства или не.
Противниците на подобна идея се аргументират с факта, че у нас има закон за концесии, за публични поръчки, различни секторни закони, подготвя се и закон за публично-частните партньорства.
За изграждането на публично-частни партньорства много активни са местните власти и ако има закон то при неговото създаване те трябва да имат водеща роля.
През последните 20 години успехът на страната в този тип отношения не е голям. Магистрала Тракия е типичен пример за провалено публично-частно партньорство, коментира Мартин Димитров, председател на Бюджетната комисия в парламента. Според него доминира усещането, че публично-частните парньорства са опит за разпределяне на пари и обществото не крие негативното си отношение към тях.
Публично-частните партньорства трябва да се изграждат на базата на състезание, в България трябва да се изградят няколко значими проекта и хората да усетят резултат от тях, за да се промени отношението.
АЕЦ Белене е най-големият проект, който може да се реализира през публично-частно партньорство, допълни още Димитров. Икономическата комисия в Народното събрание и Министерството на икономиката се обединихме около идеята, че този проект може да се реализира с частни пари, за да не се носи риск от данъкоплатците”, допълни Димитров. През следващите няколко месеца трябва да се вземе решение, защото за проекта има вече подписани договори.
Tweet |
|