АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Пускат участък Макреш - Бела от пътя Видин – Ботевград
Движението по новоизградения участък между с. Макреш и с. Бела от пътя Видин – Ботевград ще бъде пуснато на 5 март, след 15 ч. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков ще направи инспекция на новоизградената отсечка.
Участъкът е с дължина 13,6 км и започва от разклона за Макреш и е до Бела. Преминава по ново трасе, извън обхвата на първокласния път I-1. Със завършването на обекта интензивният транзитен трафик вече няма да преминава през гр. Димово и с. Бела като по този начин се повишава безопасността на движение в региона. Обектът е завършен, издаден е Акт 15 и предстои назначаването на Държавна приемателна комисия за издаване на Акт 16 и разрешението за ползване.
Новият участък е с габарит на магистрала с две платна за движение в посока, със средна разделителна ивица и банкети. Платната са с по две летни за движение, аварийна лента, като в определени участъци с по-големи надлъжни наклони е изградена лента за бавно движещи се товарни автомобили.
Такава ще има между 36-ти и 39-ти км в платното за Видин и между 39-ти и 44-ти км в посока Ботевград. В участъка са изградени 2 пътни възела – п. в. „Макреш“ при 36-ти км, и п. в. „Бела“ - при 46-ти км. Чрез тях ще се осъществява връзката с останалите пътища в региона.
Построени са редица съоръжения – мост над река Арчар с дължина над 118 м, два виадукта по 205 м и 218 м, пътни и селскостопански подлези и надлези, включително и ж. п. надлез над ж. п. линията София – Видин, водостоци и т. н. В близост до пътен възел „Бела“ ще бъде изграден контролен център за управление на трафика по бъдещата магистрала.
Новият участък е изграден изцяло със средства от републиканския бюджет. Изпълнител е „Автомагистрали“ ЕАД. През 2020 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ възложи по чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки на държавното дружество допълнителното проектиране и изпълнението на строително-монтажните работи на 65,8 км от път I-1 Видин - Ботевград, в участъка между пътен възел „Макреш“ и обходния път на гр. Монтана. Трасето е разделено на 5 участъка и първият завършен е от п. в. „Макреш“ до п. в. „Бела“.
Стойността на строително-монтажните работи на 13,6 км участък е близо 341,2 млн. лв. с ДДС. Проектант е „Виа План Бурда“ ДЗЗД, с участници: „ВИА-ПЛАН“ ЕООД и „Илия Бурда“ ЕООД. Стойността на договора е 154 800,00 лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от Консултанти Макреш – Бела“ ДЗЗД, в който са: „ТЕК – КУАТРО“ АД, „СТРОЛ – 1000“ АД. Договорите с тях са за 1 674 840,00 лв. с ДДС и 35 998,80 лв. с ДДС.
Подготовката и работата на останалите участъци е на различни етапи. Вторият участък - от с. Бела до с. Ружинци, е с дължина 11,1 км. Изпълнените на него строително-монтажни работи са близо 31%.
Отсечката ще бъде с габарит на автомагистрала, както първия участък - с две платна за движение в посока със средна разделителна ивица и банкети. Платната за движение са с по две ленти за движение, аварийна лента. Ще бъдат изградени надлез над ж. п. линията Видин - София, мостове над реките Барата и Скомля, селскостопански подлеза. При 50-ти км от двете страни на пътя ще има площадка за отдих с тоалетни, паркинги, осветление и пречиствателно съоръжение.
За следващите три участъка има готови технически проекти и предстои издаване на разрешенията за строеж. Третият участък - от Ружинци до п. в. Белотинци, е с дължина 15,4 км. Трасето преминава изцяло източно от съществуващия път I-1 (E79), без да го пресича и без да навлиза в регулациите на населените места.
Габаритът е за магистрала и в участъците с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавнодвижещи се товарни автомобили. Такава ще е отсечката между 61-ви и 62-ри км в посока гр. Монтана, с обща дължина 1,58 км. В този участък ще бъдат изградени 2 пътни възела, пътни надлези, водостоци, 2 моста над р. Лом и р. Нечинска бара и т.н.
Четвъртият участък - от п. в. Белотинци до п. в. Винище, е с дължина 11.9 км. Габаритът е за магистрала. Между 73-ти и 74-ти км ще се изграждат двустранни площадки за отдих, всяка с по 45 паркоместа за леки автомобили, като 6 от тях ще са за хора с увреждания. Допълнително ще бъдат обособени 7 паркоместа за автобуси или товарни автомобили.
Предвижда се и изграждането на санитарно помещение с тоалетна. В този участък ще има един пътен възел, водостоци, 3 моста над р. Селска бара, р. Коритарска и р. Риковска Бара и т. н.
Петият участък – от п. в. Винище до обхода на гр. Монтана“, е с дължина 13,7 км. Предвидено е изграждането на нов пътен възел, чрез който ще се осъществява връзка с обходния път на Монтана.
Пътният възел при 102-ри км по обходния път на гр. Монтана ще бъде реконструиран, с което ще се осигурят всички посоки на завиване. За целта ще бъде удвоен пътният подлез и ще се изгради допълнителна директна връзка, за да се осигури направлението Видин - обход Монтана - гр. Монтана (север). В този участък ще бъдат изградени 2 пътни възела, водостоци, мост над р. Брусовица и т.н. При 90-ти км ще се изградят двустранни площадки за отдих.
Продължава работата по изграждането на още 62,6 км от пътя Видин – Ботевград. След провеждането на открити процедури по ЗОП и сключване на договори с избраните изпълнители през 2019 г. започна изграждането на участъците Видин - пътен възел „Макреш“ /29,6 км/ и Мездра - Ботевград /33 км/. Трасето на Мездра и Ботевград е разделено на два подучастъка - лот 1 /19,3 км/ и лот 2 /13,4 км/.
Изпълнител на участъка Видин - пътен възел „Макреш“ е „Северозапад Лот 1“ ДЗЗД. Лот 1 от Мездра – Ботевград се изпълнява от Обединение „ГЕОПЪТ ЛОТ 1“, в които са: „Геострой“ и „Пътстрой-92“, а лот 2 от Консорциум ДЗЗД „МБ ЛОТ 2-2019“ с участници: „Европейски пътища“ АД, „Водно строителство-Благоевград“ АД, „Вахостав-СК, а.с.
Направлението Видин – Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ, тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“. С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик./АПИ
Tweet |
|