EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Първа копка на "Кресна-Сандански"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Първа копка на "Кресна-Сандански"

mail07:02 | 31.08.2016прегледи 4392 коментарикоментари 0


Със средства от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ стартира изграждането на още 24 км от автомагистрала „Струма“. Участъкът от Кресна до Сандански - лот 3.3 от км 397+000 до км 420+624, е част от проекта: АМ „Струма“ - лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОПТТИ 2014-2020 г.

На символичната първа копка на обекта в близост до село Микрево, където ще бъде изграден бъдещия пътен възел „Струмяни“, присъстваха министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров, народни представители, кметове и др.

Общата дължина на лот 3.3 от АМ „Струма“ е 23,6 км. В участъка между Кресна и Сандански ще бъдат изградени 2 пътни възела - п. в. „Струмяни“ и п. в. „Сандански“, 25 големи съоръжения - мостове над реките Струма, Злинска, Градешка, Потока, Речичка, Санданска Бистрица, Лешничка, надлез над ж. п. линията София – Кулата, 9 селскостопански подлези и надлези, 4 площадки за отдих, на които ще има и тоалетни, и т. н.

За първи път в проект за строителството на автомагистрален участък е предвидено и изграждането на „Интелигентни транспортни системи”. Те включват станции за броене и управление на трафика, видео наблюдение, за измерване на теглото на превозните средства и за метеорологично наблюдение.

Новоизградената пътна инфраструктура ще повиши пътната безопасност и опазването на околната среда. Ще допринесе за развитието на икономиката на региона, за повишаване мобилността на работната сила и на конкурентоспособността на икономиката.

Изпълнител на лот 3.3 е Консорциум „Струма Лот 3.3“, в който участват „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е 234 123 012 лв. без ДДС. Строителният надзор ще осъществява „Пътинвестинженеринг“ ЕООД. Техният договор е за 2 998 161,28 лв. без ДДС.

Участъкът от Кресна до Сандански е част от лот 3 Благоевград - Сандански. Той е разделен на три подучастъка - лот 3.1 от Благоевград до Крупник, лот 3.2 между Крупник и Кресна и лот 3.3 от Кресна до Сандански.

Със средства от ОП „Транспорт“ 2017-2013 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ изгради общо 69 км от АМ „Струма“ в отсечките Долна Диканя – Дупница /16,78 км/, Дупница – Благоевград /37,48 км/ и Сандански – Кулата /14,7 км/.

Общата дължина на автомагистрала „Струма“ - от Даскалово до границата с Гърция, е 150 км. Тя е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.

Срокът за завършването на отсечката е пролетта на 2019 година, но строителите имат професионализма и опита в магистралното строителство, така че им пожелавам да успеят да го завършват още в края на 2018 година, коментира министър Лиляна Павлова.

 

Министър Лиляна Павлова, която бе на първа копка на отсечката Кресна-Сандански на АМ „Струма”,  съобщи, че скоро ще започне и изграждането на участъка от магистралата между Благоевград и Крупник като изрази очакване отчужденията да бъдат завършени успешно и безпроблемно. По този начин ще започнем строителството на последния участък от магистралата и от двете страни като остава само „ябълката на раздора“ – отсечката през Кресненското дефиле. Изключително важно е заедно – институции, неправителствени организации и местната власт, да обединим усилията си и да намерим най-добрия компромис за изграждането на отсечката, така че да опазим природата, но и живота на пътуващите, категорично заяви министърът.

Тя предупреди, че ако до 2017 не стартира строителството ѝ рискуваме да оставим този най-тежък участък от магистралата недовършен и да изгубим европейското финансиране. Министър Павлова изрази задоволство, че вече има вариант, около който се обединяваме: да се използва съществуващият път еднопосочно, а в обратната посока пътят да минава извън дефилето, през Стара кресна.

Според нея така, разделяйки трафика, ще се осигури безконфликтно преминаване и ще се опази както природата, така и човешките животи.


Тагове: Кресна, АМ
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg