АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Първи магазин на Икеа в Индия
Шведската мебелна верига Икеа (Ikea) откри първия си магазин в Индия, предлагайки на най-бързо растящата средна класа в света мебели и храна, вдъхновени от Северна Европа, информира Блумбърг.
Икеа очаква да посреща годишно 6 милиона посетители в комплекса си от 13 акра в покрайнините на четвъртия по големина индийски град Хайдерабад. Компанията ще предлага 7500 продукта, като 1000 от тях ще продават за под 200 рупии (2,91 долара). Това е първият 25-те обекта, които Икеа планира да отвори Индия до 2025 година.
Откриването на този първи магазин на Икеа се случва след най-малко 12 години проучвания на Индия, която е вероятно да изпревари САЩ и да стане втори по големина в света пазар на средната класа до 2022 година. Дотогава продажбите на стоки за дома вероятно ще достигнат 15,3 милиарда долара спрямо 12,9 милиарда долара миналата година, по данни на компанията за пазарни проучвания Юромонитър интeрнешънъл Euromonitor International).
Най-големият търговец на мебели в света инвестира над 10 милиарда рупии в първия си "набег" в Индия. Компанията разчита новите клиенти в развиващите се страни да увеличат продажбите на фона на т.нар. умора от марката и засилената конкуренция от онлайн търговците като Амазон (Amazon.com Inc) и Мейд (made.com) на вече утвърдените за компанията пазари. Миналата година Икеа не отвори нов магазин в Швеция, където местните продажби останаха без промяна.
Икеа планира да открие магазин в Мумбай в началото на 2019 година, след това в Бангалор, Делхи и на други места в Индия. През следващите години планира обекти във Филипините и Виетнам, както и допълнително магазини в Банкок.
Ако диваните двойка, които струват 5900 рупии, и рамките на двойните легла за 7990 рупии не са достатъчни, за да изкушат купувачите, магазинът в Хайдерабад има ресторант с 1000 места, който ще предлага както местна кухня, така и храна от Северна Европа. Пилешки и вегетариански кюфтета за 129 рупии порцията ще заменят традиционните шведски кюфтенца от говеждо и свинско.
Tweet |
|