АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Първите Webit награди



В края на първия ден на Webit Congress 2011 (26 октомври) станаха ясни победителите в Първите Webit награди за ефективност в дигиталната индустрия в Централна и Източна Европа. Престижните отличия бяха връчени специално от посланиците на Webit и представени от председателя на борда Ален Йоро, както и Пол Бърни и Пламен Русев, Webit посланици за Полша, България, Унгария, Румъния, Словения. Освен тях награди връчиха и Едуард Опара – Пентаграм, Рик Кели – Facebook. Истински фурор в церемонията предизвика и Лиор Раз (Shpigler the Shark), чието видео със съвети към Facebook, Майкрософт, Apple, Google и други световни гиганти стана едно от най-споделяните видеа в социалните мрежи. В церемонията участие взеха над 1 000 топ-специалисти от дигиталната индустрия на 45 държави, сред които мениджъри от Google, Facebook, eBay, Yandex, PayPal, Microsoft Advertising и др.
Наградите се организират за първа година и тяхната цел е да дадат гласност на дигиталните кампании, които са имали най-висока ефективност в Централна и Източна Европа. Съревноваващите се кампании се номинират от Webit посланиците в страните от Централна и Източна Европа, като при избирането на победителите, те нямат право да гласуват за участници от собствената си държава. В първото издание на наградите участие взеха кампании и проекти от 22 страни. Посланици на е-Академия в България са Николай Неделчев, управител на Publicis MARC Group, Иво Цеков, изпълнителен директор на Piero 97 и Ненад Лозович – управляващ партньор в New Moment New Ideas, които съответно бяха номинирали българските дигитални кампании.
Номинациите бяха разделени в 12 отделни категории, като победители са:
•Категория „Благотворителност и доброволческа дейност“ – кампанията „Борба за децата: събиране на дарения на 100 инкубатора“, създадена от Saatchi & Saatchi Белград за фондация B92.
•Категория „Забавление“ – кампанията “Състезание Nokia Angry Birds”, създадена от CARAT/ JWT/WUNDERMAN за Nokia.
•Категория „Онлайн/мобилно банкиране и лични финанси“ – кампанията „UniCredit Bank – Мобилно банкиране“, създадена от Grey Ljubljana & Httpool & Publicis за UniCredit Bank.
•Категория „Потребителски продукти и услуги“ – кампанията „Лятната звезда на Peugeot“, създадена от PHD Словения (Omnicom Media Group) за Peugeot Словения.
•Категория „Медия“ – кампанията „Дигитално издание на списание Story за iPad“, създадена от Sanoma Media Budapest Zrt.
•Категория „Пътувания“ – кампанията „Air France – Заемете местата си!“, създадена от CarnationGroup за Air France.
•Категория „Най-добро използване на мобайл“ – кампанията „Играта - Cornetto Multiplayer Interactive Wall Projection“ създадена от Mobilera/Outeractive Media за Unilever – Cornetto.
•Категория „Най-добро използване на социалните медии“ – кампанията „Преоткрий Румъния“, създадена от iLeo Marketing Interactiv за OMV Petrom SA.
•Категория „Най-добро използване на viral маркетинг“ – кампанията „Най-влиятелните хора на Webit“, създадена от Sociable! За Webit Congress.
•Категория „Най-добро използване на уеб“ – кампанията „Рубрика LifeCoach с брандирано съдържание на Life.hu“,създадена от OMD за Rauch.
•Категория „Специална награда за технологична иновация в Централна и Източна Европа“ – победител 3G Multimedia Ltd.
•Категория „Криейтив агенция на годината за Централна и Източна Европа“ – победител CarnationGroup.
Допълнително беше връчена и награда, специално подготвена от председателя на борда на е-Академия и почетен Webit посланик – Пламен Русев. Специалното отличие за „Наставник на годината“ („Adviser of the year“) бе спечелено от Shpigler the Shark, който до преди година оглавяваше отдела за интерактивен криейтив на BBDO Израел. В момента той ръководи продуцентската компания Kookooruza, изготвяща бранд ентъртейнмънт продукция, насочена както към традиционни телевизии, така и към онлайн медии. Shpigler the Shark доби бърза световна популярност и със своя видеоклип „Shpingler the Shark дава съвети на Марк Зукерберг“.
Tweet |
|