EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Първият в света електро-ферибот

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Първият в света електро-ферибот

mail10:35 | 13.01.2013прегледи 1221 коментарикоментари 0


Заедно с норвежката корабостроителница Fjellstrand, Siemens разработи първия в света електрически автомобилен ферибот. 80-метровият плавателен съд може да пренася 120 леки автомобили и 360 пътници. От 2015 г. новият ферибот ще се използва за превоз по маршрута между норвежките градове Лавик и Опедал. Корабът е на батерии, които ще се зареждат в паузите между превозите - процедура, която отнема само 10 минути. Досегашните кораби, които се движат по този маршрут, използват средно около 1 милион литра дизелово гориво на година като отделят 570 тона въглероден диоксид и 15 тона на азотни окиси. Електрическият ферибот е разработен след провеждане на конкурс, организиран от Министерството на транспорта на Норвегия. Като награда при спечелване на конкурса, корабната компания Norled е получила лиценз да оперира по маршрута до 2025 г.

Фериботът е специално проектиран, за да отговори на изискванията на електрическата задвижваща система. Като катамаран с два тънки корпуси, той се движи с по-малко съпротивление във водата в сравнение с обикновените кораби. Корпусите му освен това са изработени от алуминий вместо традиционно използваната стомана. Вместо с дизелов двигател, фериботът е оборудван с два електрически двигатели. Тези двигатели се захранват от батерия с тегло до 10 тона. Като цяло новият кораб е на половина тежък спрямо конвенционалния ферибот. Това оказва пряко въздействие върху спецификациите на задвижващата система. Като се има предвид, че фериботът, който в момента обслужва маршрута, има двигател с мощност от 1500 киловата (кВ) или повече от 2 000 конски сили, батерията на новия кораб ще има мощност от 800 кВт. При нормални условия или работещ със скорост от 10 възела, батерията с мощност от 400 кВт ще е напълно достатъчна за обслужването на линията между Лавик и Опедал. Основната характеристика на новия ферибот е, че презареждането на батериите отнема само 10 минути.
Стотици фериботи свързват континенталната част на Норвегия с островите край нейния бряг и осигуряват маршрути за своите многобройни заливи. Използването на батерия и на технология за презареждането й, може да послужи за обслужването на всички до 30 минутни превози в страната чрез електрически задвижваните кораби.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg