EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Пътен възел „Стара Загора” открит

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пътен възел „Стара Загора” открит

mail18:18 | 14.10.2011прегледи 1932 коментарикоментари 0


Премиерът Борисов откри новоизградения пътен възел „Стара Загора” км 210+550 АМ „Тракия” в присъствието на еврокомисаря по регионална политика Йоханес Хаан, съобщи пресцентърът на АПИ. Тук бяха и  Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството, Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ и Зинаида Златанова, ръководител на представителството на ЕК за България.
Борисов подчерта, че днешното събитие е демонстрация пред еврокомисаря, че в България се строи прозрачно, точно и в срок. Той призова ЕК да плаща по-бързо, за да строим по-бързо.
Осем месеца предсрочно откриваме този пътен възел, за да може преди зимата да осигурим безконфликтно пътуване по този доскоро проблемен участък, заяви министър Павлова. Тя връчи официално председателят на АПИ инж. Лазар Лазаров разрешението за ползване на пътния възел и АКТ 16. Инж. Лазаров получи и разрешение за ползване на ЛОТ 1 на АМ „Тракия”, Оризово-Стара Загора”, който е пуснат в експлоатация още през 2007 г., но без АКТ 16.
Еврокомисарят Хаан посочи, че изграждането на проекти като АМ „Тракия” и софийското метро са най-добри примери за това какво се случва в новите страни-членки и умението им да управляват големи инфраструктурни проекти. През следващия програмен период ще бъде отделен значителен ресурс за транспортна инфраструктура.
Проектът „Доизграждане на АМ „Тракия ЛОТ-ове 2, 3 и 4” се съфинасира от Кохезионния фонд на ЕС, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.
Пътният възел е изграден на км 210+550 от АМ „Тракия” по схемата „пълна детелина”, което позволява безконфликтно пресичане на движенията по автомагистралата и път I-5 Стара Загора-Димитровград.
Схемата „пълна детелина” създава възможността за безконфликтно вливане и отливане на движението в двете посоки /Оризово-Бургас и Стара Загора-Димитровград/ и минимизиране на конфликтните точки по пътните трасета.
Пресичането между АМ „Тракия” и път I-5 „Стара Загора-Димитровград” става под ъгъл 92.40 гради чрез мостово съоръжение с четири отвора с обща дължина 68.50 м и отвори 16+18+18+16 метра.
В района на възела габаритът на първокласния път I-5 се разширява от 9.00 м на 26.10 м на разстояние 140 м, в това число:
- две пътни платна с ширина по 10.55 м;
- разделителна ивица - 2.00 м;
- два банкета по - 1.50 м.
Системата на пътния възел, включително директните и индиректни връзки по схемата на пълна детелина, обхваща около 900.00 м от дължината на трасето на автомагистралата.
Пътният възел е изграден и предаден 8 месеца предсрочно.


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg