АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Работа за 330 младежи в Nestlé България
11:18 | 19.09.2014 1518 коментари 0
Белослава Петрова, стажант-репортер
На специално събитие в Централата на Нестле във Вeве, Швейцария бе поставено началото на втория етап от инициативата “Nestlé Needs YOUth”, а именно „Алианс за младежта” (Alliance for Youth). В софийската фабрика на компанията, чрез директна Уебкаст видеовръзка и дискусия, представителите на българските медии имахме възможност да следим събитието в реално време.
Сред учредителите на Алианса са компанията за човешки ресурси Adecco, застрахователната фирма AXA, международният производител на храни Cargill, логистичните групи CHEP и DS Smith, консултантската фирма Ernst & Young, социалната мрежа Facebook и производителят на парфюми и аромати Firmenich.
Компанията Google, групата за пазарни проучвания Nielsen, комуникационната фирма Publicis Groupe, технологичната фирма Salesforce, платформата за обмен на информация Twitter и адвокатската кантора White & Case също са сред членовете на Алианса. През втория етап близо 200 компании обединяват усилията си и се ангажират да създадат над 100 000 работни места за младите хора през следващите години. Алиансът се ангажира да работи съвместно със законодателите и образователния сектор, за да помогне на младите хора да развият уменията си в бизнеса и да намерят работа. Дискусията По време на дискусията бяха разгледани някои основни въпроси, касаещи развитието на младите хора. Липсата на опит е фактор, който затваря много врати пред младежите, но въпросът е как биха могли да имат опит, ако никой не желае да ги обучи? Една от инициативите на Алианс за младежта, която би премахнала тази пречка, е именно възможността за стаж и придобиване на професионален опит за младите хора. „Приветствам подкрепата, която инициативата оказва на Европейския алианс за професионална подготовка, повишавайки усилията за насърчаване на професионалното обучение и осигурявайки стажантски програми в цяла Европа“, каза председателят на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу. Интересен въпрос, отговарящ и на положението в собствената ни страна бе: добрите контакти влияят ли върху избора на работници? Има се предвид семейни връзки и приятели, работещи в съответната компания, а отговорът бе - личностните характеристики, вписването в принципите на компанията и нивото на професионализъм са основните фактори, по които трябва да бъдат назначавани работниците. Полът също не е от значение. Това, което трябва да направят младите хора, е да се научат да работят.
Какво казва статистиката?
Нивото на безработицата в Швейцария е едва 3%. Специалисти от там твърдят, че първата стъпка към успешната икономика е инвестицията в обучението на младежите. Опитът и способността идват точно по този начин. Младите хора са енергични и можещи, те не се страхуват да си „изцапат ръцете”, за това имат нужда от шанс, който няма да им даде просто работа и доходи, а надежда. Все пак данните сочат, че всеки един от четирима под 25 години е безработен. Според представителите на „Алианс на младежта” бизнесът трябва да подсигури бъдещето. Според неотдавнашно проучване 23% от младите хора в Европа смятат безработицата за най-големия проблем на обществото през следващите пет до десет години. Данните са предоставени от ACNielsen, водеща международна компания в областта на пазарните проучвания, партньор на Алианса.Около 54% от анкетираните безработни са заявили, че обвиняват правителствата за това, че не разрешават проблема с липсата на възможности за младите хора.
В проучването са взели участие около 2 000 млади хора от Великобритания, Германия, Испания, Италия и Франция на възраст между 18 и 29 години. Резултатите показват, че 40% от анкетираните на възраст между 21 и 24 години се опасяват, че перспективите за работа в страната им няма да се подобрят през следващите 12 месеца.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg