EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Работа за 330 младежи в Nestlé България

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Работа за 330 младежи в Nestlé България

mail11:18 | 19.09.2014прегледи 1518 коментарикоментари 0


Белослава Петрова, стажант-репортер
На специално събитие в Централата на Нестле във Вeве, Швейцария бе поставено началото на втория етап от инициативата “Nestlé Needs YOUth”, а именно „Алианс за младежта” (Alliance for Youth). В софийската фабрика на компанията, чрез директна Уебкаст видеовръзка и дискусия, представителите на българските медии имахме възможност да следим събитието в реално време.

В рамките на инициативата за младежка заетост в Европа за периода 2014-2016 г. Nestlé България ще наеме 330 млади хора. Възможност за работа ще се осигури на 150 младежи на възраст под 30 години и ще се създадат стажантски позиции и програми за обучение на още 180 младежи на същата възраст. До момента са наети 97 млади хора на постоянен договор и 47 стажанти. Хуан Карлос Пералехо – изпълнителен директор на Нестле България заяви, че основният ангажимент на Нестле България е подкрепата на младите хора. Младите работници се назначават според това къде има най – голяма нужда от тях, както във София, така и във Варна.

Като цяло компанията се ангажира със създаването на 20 000 работни места и възможности за обучение за младежи на възраст под 30-години в цяла Европа до 2016 г. Досега са наети повече от 8 000 млади хора.

Инициативата

Съвместно с 14 европейски бизнес партньори и 13 партньори от Португалия, Нестле стартира инициативата „Алианс за младежта“ през юни 2013 г. в Лисабон.
Сред учредителите на Алианса са компанията за човешки ресурси Adecco, застрахователната фирма AXA, международният производител на храни Cargill, логистичните групи CHEP и DS Smith, консултантската фирма Ernst & Young, социалната мрежа Facebook и производителят на парфюми и аромати Firmenich.
Компанията Google, групата за пазарни проучвания Nielsen, комуникационната фирма Publicis Groupe, технологичната фирма Salesforce, платформата за обмен на информация Twitter и адвокатската кантора White & Case също са сред членовете на Алианса.

През втория етап близо 200 компании обединяват усилията си и се ангажират да създадат над 100 000 работни места за младите хора през следващите години. Алиансът се ангажира да работи съвместно със законодателите и образователния сектор, за да помогне на младите хора да развият уменията си в бизнеса и да намерят работа.

Дискусията

По време на дискусията бяха разгледани някои основни въпроси, касаещи развитието на младите хора. Липсата на опит е фактор, който затваря много врати пред младежите, но въпросът е как биха могли да имат опит, ако никой не желае да ги обучи? Една от инициативите на Алианс за младежта, която би премахнала тази пречка, е именно възможността за стаж и придобиване на професионален опит за младите хора.

„Приветствам подкрепата, която инициативата оказва на Европейския алианс за професионална подготовка, повишавайки усилията за насърчаване на професионалното обучение и осигурявайки стажантски програми в цяла Европа“, каза председателят на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу.

Интересен въпрос, отговарящ и на положението в собствената ни страна бе: добрите контакти влияят ли върху избора на работници? Има се предвид семейни връзки и приятели, работещи в съответната компания, а отговорът бе - личностните характеристики, вписването в принципите на компанията и нивото на професионализъм са основните фактори, по които трябва да бъдат назначавани работниците. Полът също не е от значение. Това, което трябва да направят младите хора, е да се научат да работят.

Какво казва статистиката?

Нивото на безработицата в Швейцария е едва 3%. Специалисти от там твърдят, че първата стъпка към успешната икономика е инвестицията в обучението на младежите. Опитът и способността идват точно по този начин. Младите хора са енергични и можещи, те не се страхуват да си „изцапат ръцете”, за това имат нужда от шанс, който няма да им даде просто работа и доходи, а надежда. Все пак данните сочат, че всеки един от четирима под 25 години е безработен. Според представителите на „Алианс на младежта” бизнесът трябва да подсигури бъдещето.

Според неотдавнашно проучване 23% от младите хора в Европа смятат безработицата за най-големия проблем на обществото през следващите пет до десет години. Данните са предоставени от ACNielsen, водеща международна компания в областта на пазарните проучвания, партньор на Алианса.
Около 54% от анкетираните безработни са заявили, че обвиняват правителствата за това, че не разрешават проблема с липсата на възможности за младите хора.
В проучването са взели участие около 2 000 млади хора от Великобритания, Германия, Испания, Италия и Франция на възраст между 18 и 29 години. Резултатите показват, че 40% от анкетираните на възраст между 21 и 24 години се опасяват, че перспективите за работа в страната им няма да се подобрят през следващите 12 месеца.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg