АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Работодатели проучват кандидатите си в социални мрежи
Близо половината работодатели в Съединените щати проучват профила на кандидатите за работа в интернет сайтове за социално общуване като Facebook, сочи анкета на най-големия сайт за обяви за работа в САЩ CareerBuilder.com, цитирана от Франс прес.
Според проучването 45 процента от анкетираните работодатели са посочили, че са използвали сайтове за социално общуване, за да получат сведения за кандидатите за работа. Миналата година те са били само 22 процента.
Сред работодателите, които са дали отрицателен отговор, 11 процента възнамеряват да започнат да правят такива справки.
Следователно търсещите работа да внимават какво споделят в интернет, предупреждава Кариър Билдър.
И действително - 35 процента от работодателите заявяват, че са отказвали работа на кандидати заради неща, които са открили за тях в социалните мрежи, по-специално "провокативни или неуместни снимки или информации", както и информация, свързана с алкохол или наркотици.
Някои кандидати са били отхвърлени, защото се изказвали лошо за предишния си работодател, колеги или клиенти, разпространявали поверителна информация за предишното си работно място или лъжели за квалификацията си.
Обратното - 18 процента от работодателите посочват, че са избрали кандидати въз основа на информация, открита в сайтове за социално общуване.
Сред работодателите, които търсят информация за кандидатите в интернет 29 процента използват Facebook, 26 процента LinkedIn, 21 процента MySpace, 11 на сто търсят в блогове, а 7 процента в сайта за микроблогове Twitter.
Допитването е извършено от Harris Interactive сред 2667 работодатели и специалисти по човешки ресурси между 22 май и 10 юни 2009 година, при възможна статистическа грешка от около 1,9 процента.
Tweet |
|