АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Реализация на отложените заради пандемията ремонти
В периода май-октомври 2022 г. средната сума на заявленията, подадени към БНП Париба Лични Финанси в България нарасна с 22,6% и достигна 10 833 лв., докато година по-рано беше 8 835 лева. Най-голям ръст се наблюдава при кредитите за автомобилни ремонти – 29,3% до 5 276 лева. На второ място по отношение на ръста на заявленията са кредитите за покупка на мебели. При тях средната сума достигна 7 514 лева, което е с 29% повече в сравнение с периода май-октомври 2021 г. На трета позиция са кредитите за покупка на употребявани автомобили, при които ръстът на средния размер на заявленията е 25,3% до 11 470 лева.
Инфлацията, най-вече при цените на електро и топлоенергията, и очакванията за тежка зима накара много хора да реализират отложените заради пандемията планове за ремонт на дома. В периода май-октомври 2022 г. средната сума на заявленията за такива кредити нарасна с 25% до 11 289 лв. В България се наблюдава повишен интерес към финансиране на изолация на жилища, смяна на дограма и покупка на климатични системи като инверторни климатици и термопомпи, което показва, че хората са склонни да инвестират в дълготрайни енергоефективни решения.
Това са някои от основните изводи от новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“. Той се издава два пъти годишно и неговата цел е да представи информация за потребителското кредитиране в България, базирана на представителна извадка от заявленията за кредит, получени от БНП Париба Лични Финанси.
Почти 80% от заявленията са за ремонт на дома, консолидация и покупка на употребяван автомобил
В периода май-октомври 2022 г. с най-голям дял бяха заявленията за ремонт на дома – 33,9% от всички заявки. Тези кредити са неизменно на първо място в топ 10 целите, за които хората търсят финансиране от първото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ през 2015 г.
На второ място са кредитите за обединяване на задължения с дял от 30,7%. При тези кредити се наблюдава ръст на заявленията – година по-рано техният дял беше 27,6%. На трето място се нарежда финансирането на покупка на употребяван автомобил с дял от 13,6%. Тук се наблюдава лек спад в сравнение с периода май-октомври 2021 г., когато делът беше 16,1%.
Tweet |
|