АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Река Дунав и техниката, с която я поддържаме
Общият българо-румънски участък на река Дунав се отличава с множество наноси и често променящо се речно дъно, които предизвикват критични участъци без необходимите дълбочини. Това създава затруднения и ограничения за корабоплавателите, често с негативни финансови последствия за товародателите, спедиторите, корабособствениците и т.н. Благодарение на съ-финансирането по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. България вече разполага със собствена „драгажна флотилия" - пълно, съвременно оборудване за почистване и освобождаване на речното дъно от наслагвания и наносни затлачвания. Това ще позволи на Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ (ИАППД) да поддържа максимален капацитет за корабоплаване през цялата година. Оборудването включва:
драга,
тръби за транспортиране на наноси,
понтон,
несамоходен шалан и
маневрен кораб.
Накратко разказано процесът на драгиране е следният: - драгата засмуква пулп (смес на вода и наноси) от речното дъно, - изпомпва го по плаващия тръбопровод до понтона, където драгажните маси се натоварват на шалана; - понтонът е несамоходен, т.е. няма двигател за собствено придвижване, а само дизел-генератор за обезпечаване работата на електрическите и хидравлични системи; - след драгирането на наносите, маневреният кораб издърпва шалана, както и останалите компоненти на оборудването. Сега, след като вече разполага с тази техника, ИАППД ще бъде в състояние да осигурява целогодишно и ефективно необходимите дълбочини в районите на корабоплаване в българския участък за поддържане от ркм 610 до ркм 375 на река Дунав съгласно Конвенция за режима на корабоплаване по река Дунав от 1949 г. и другите сключени международни споразумения.
По-подробно за проекта може да прочетете тук: https://www.eufunds.bg/bg/optti/node/... ОПТТИ 2014-2020 г. е насочена към развитието на основните видове транспорт – железопътен, пътен, воден, интермодален, както и на съвременните информационни системи за управление на трафика. Проектите по нея се финансират от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на Европейския съюз, както с национално съ-финансиране.
Tweet |
|