АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Рекламата за туризъм над 10 млн.лв.
Средствата за национална туристическа реклама за периода януари-май 2012 г. са общо 10.203 млн. лв. От тях 1.564 млн. лв. са от бюджета на МИЕТ, а разплатените средства по проекти от ОП "Регионално развитие" – 8.639 млн. лв.
В процес на реализация са няколко обществени поръчки - за купуване на готови рекламни материали, за организиране на тематични журналистически турове за чуждестранни медии, за заснемане на забележителностите в Южна България. МИЕТ ще помогне за актуализацията на каталога за конгресно-конферентен туризъм. Паралелно се провеждат постоянни маркетингови проучвания и анализи на аудиторията. Това показва отчет за първото шестмесечие на 2012 по годишната програма за национална туристическа реклама, който бе приет от Националният съвет по туризъм (НСТ).
Предстои да се постави външна реклама за България на летище Франкфурт, което е с 5 млн. посетители, както и 100 билборда в парижкото метро. До края на годината предстоят още тв и интернет рекламни дейности в Германия, Великобритания и Франция. МИЕТ ще съдейства и за издаването на специална брошура за България, която се подготвя от голям германски туроператор.
Зам.-министър Иво Маринов предложи в програмата за национална реклама за 2012 г. да се включат нова презентация съвместно с Националната асоциация на туристическите агенти на Румъния (ANAT) в Букурещ през септември с участие на бизнеса и медии и презентация в рамките на XII. Световен лимес конгрес в Русе. Ще бъде изработен и каталог за античните богатства на България "По пътя на римските императори". Друго предложение е да се изследва кулинарното разнообразие на България, което да подготви кулинарна карта на страната за специфичните райони и местни продукти. Маринов поиска да се редуцира българското участие в някои изложения поради по-слаб интерес на бизнеса – от програмата да отпадне „Отдих и развлечения“ в Ереван, а на TTR в Букурещ и на PHILOXENIA в Солун да се намалят изложбените ни площи. Членовете на съвета прецениха, че е излишно и явяването на изложението в Брюксел. На вниманието на съвета бе предложена поканата за участие в специализираната борса по конен туризъм FIERA CAVALLI във Верона.
Какви са резултатите по проекти на МИЕТ като бенефициент по операция 3.3 "Национален туристически маркетинг" на ОП "Регионално развитие"? Договорени са 100% от средствата по схемата. Към 30 юни 2012 г. по първия програмен период от Средносрочната рамкова инвестиционна програма са приключили 6 проекта, по които са договорени над 30.5 млн. лв. Осъществени са 14 мащабни проучвания и анализи на туристите и на 10 генериращи пазара. Проведени са три вълни на рекламна кампания по водещи паневропейски телевизии - Eurosport; Euronews, Discovery Channel и National Geographic Channel, и още две за насърчаване на вътрешния туризъм. Проведени са 3 тематични журналистически тура в страната, разработен е Наръчник на туристическия бизнес и др. По втория програмен период до края на 2012 г. се изпълняват още три проекта на обща стойност около 4 млн. лв., а за третия с регионалното министерство бяха подписани още 5 на обща стойност около 20.5 млн. лв.
Tweet |
|