АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Рекламираме сирене и кашкавал с евросредства
Изпълнителният директор на ДФ "Земеделие" - Разплащателна агенция, Калина Илиева е подписала договор с Националната асоциация на млекопроизводителите за промоционалната програма "Информационен проект за промотиране на млечни продукти - бяло саламурено сирене и кашкавал, на вътрешния пазар в Германия и Испания" на стойност 6 200 345 лева.
Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, а 30 процента ще се съфинансират със средства на ДФ "Земеделие".
Това е първата програма, предложена самостоятелно от българска асоциация, която е одобрена от Европейската комисия.
Тя ще се изпълнява в тригодишен период, като традиционните български продукти ще се рекламират чрез телевизионни клипове, статии в печатни издания и презентации в специализирани панаири и изложби.
През миналата година Европейската комисия одобри първата за България мултинационална промоционална програма "Европейско сирене, моля", която се изпълнява съвместно от млекопреработвателните асоциации от България и Кипър и е насочена към рекламирането на млечни продукти в Русия и в Украйна.
От българска страна проектът беше подготвен от Асоциацията на млекопреработвателите в България и бюджетът й възлиза на 3 902 212 лева.
Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или търговци, които са национално представителни. Кандидатстването по тях става в Министерството на земеделието и храните /МЗХ/.
Постоянната консултативна комисия към МЗХ определя кои промоционални програми могат да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това изпратени за одобрение и от Европейската комисия.
Договорите се сключват с Разплащателната агенция, след като се одобрят от Европейската комисия.
Tweet |
|