АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Рекламната кампания на ГЕРБ е най-евтина
Няма пряка връзка между средствата за политическа реклама и успеха на съответните партии, установиха експерти, които следят медиите по време на двете предизборни кампания, съобщи БТА. Доц. Орлин Спасов от фондация "Медийна демокрация" даде пример с ГЕРБ, който спечели изборите за европарламент "с минимум рекламни усилия".
Според изследване на GfK между 1 май и 7 юни, обхванало 10 телевизи и около 750 домакинства, най-много политически реклами е излъчила Би Ти Ви - 648. Следват БНТ - със 599, Нова телевизия - със 585, Фокс лайф - 170, Диема - 132, GTV - 110.
Класацията на най-голям брой излъчени клипове по партии оглавява "Лидер" с 579 рекламни клипа, следват Коалиция за България - 482, Коалиция "Движение Напред" - 250, НДСВ - 225, "Нова зора" - 212, РЗС - 208, Синята коалиция - 158, БСП (взета отделно като партия) - 112.
ГЕРБ и ДПС са слабо представени.
Клиповете на "Лидер" най-много са излъчени във FoxLife , на Коалиция за България - в Нова телевизия, а на "Напред" - в БНТ.
Според анализа на GfK най-много разходи е направила Коалиция за България - 612 хил. лв. за реклама по телевизията, втора е Синята коалиция - с 470 хил. лв, "Лидер" - с малко над 455 хил. лв., РЗС - с малко над 410 хил. лв., НДСВ - с около 380 хил. лв., ГЕРБ са около 100 хил. лв.
Според изследване на "Маркет линкс" "цената" на един глас, изчислена чрез съотношението между инвестициите в тв реклама и изборния резултат, е най-висока при движение "Напред". Политическата формация е платила на телевизиите по 3.50 лв. на глас. Следват РЗС - с рекламен разход от 3.40 лв. на гласоподавател, "Лидер" - с 2.86 лв. ГЕРБ са платила по 16 стотинки.
Tweet |
|