EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Рекламният пазар в България 2006-2010

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Рекламният пазар в България 2006-2010

mail18:35 | 10.02.2011прегледи 1954 коментарикоментари 0


Мира Лазарова

Рекламните  бюджети* на 50-те най-големи компаниите** в България за периода 2006-2010 година в печатните издания, радио, телевизия и външна реклама определят развитието на пазара и очертават няколко основни тенденции в него. Ето какви са те:

-Независимо от кризата през 2009-2010 година огромната част от рекламните инвестиции се насочиха приоритетно в двете водещи телевизионни групи - bTV Media Group и MTG /с основен канал в страната Нова телевизия/.

-През последните три години рекламните инвестиции в печатните издания бележат силен спад.
Той с 40% на годишна база във вестниците и с 15% на годишна база в списанията.

-Подобен спад има и в рекламните инвестиции в радиото, с един малък нюанс. През 2009 година рекламодателите, стреснати от кризата, преориентираха рекламните си бюджети към радиото, като място за по-евтина реклама. В резултат на това през 2009 година се регистрира ръст от 30% в сравнение с 2008 година. Но през 2010 отново и тук има спад от 40% в сравнение с 2009 година.

-Независимо от кризата ръст бележат рекламните инвестиции във външна реклама – през 2009 година инвестициите са по-големи в сравнение с 2008, като през 2010 нивото се запази подобно на това от 2009.
Трябва да се има предвид, че данните за външна реклама са на базата на наблюдение на пазара в София. През 2011 година вероятно няма да има съществена промяна тъй като Столична община отложи за неопределено време провеждане на търга за разполагане на рекламни съоръжения общински терени.

Очакванията за 2011 година
Рекламните инвестиции ще продължат да нарастват в двете основни телевизионни групи bTV Media Group и MTG с 5-10% както и в някои нишове канали като tv7, ТВ Европа, Dicovery и Animal Planet.
Рекламата в печатните издания и радиата ще продължи да се свива.
Интернет рекламата, която все още не се мониторва, ще нарасне с 5-10% през годината, като за отбелязване е, че рекламните инвестиции он лайн бяха сравнително най-слабо засегнати от кризата.

*Сумите, които фигурират в графиките, са брутните бюджети според мониторинга на TNS Plan, плюс сезонните бонуси и компенсациите, които медиите предоставят на отделните рекламодатели при недостигнат рейтинг. За да се добие реална представа за нетните инвестиции на рекламния пазар, посочените стойности следва да бъдат редуцирани с 50-60%.

Източник: МА „Аргент”

50-те най-големи рекламодатели** за 2010 година

1.Нестле България
2.PROCTER & GAMBLE
3 MOBILTEL
4 GLOBUL
5 HENKEL
6 KRAFT FOODS
7 L'OREAL
8 FICOSOTA SINTEZ
9 VIVACOM
10 COCA COLA Co.
11 VESTNIKARSKA GRUPA BULGARIA
12 ACTAVIS
13 BELLA BULGARIA AD
14 RECKITT BENCKISER
15 BEIERSDORF
16 DANONE SERDIKA PLC
17 GERMANOS /chain of stores/
18 INTER SNACKS
19 UNILEVER
20 ITALFOOD
21 HIPPOLAND
22 WALMARK
23 ZAGORKA PLC
24 DSK BANK
25 NATUR PRODUCT
26 WRIGLEY'S
27 OK SMS
28 AROMA COSMETICS
29 NOVA TRADE
30 KAMENITZA PLC
31 CHIPITA
32 TECHNOPOLIS
33 UNICREDIT BULBANK
34 EON ENTERTAIMENT
35 CORPORATE TRADE BANK
36 CARLSBERG
37 HANDY TEL
38 RAIFFEISEN BANK
39 BULSATCOM
40 FERRERO
41 BAYER
42 HAYAT
43 UNITED BULGARIAN BANK
44 PIRAEUS BANK
45 SANOMA BLIASAK BULGARIA AD
46 TECHNOMARKET EUROPA
47 BILGARIAN AMERICAN CREDIT BANK PLC
48 BULGARIAN POST BANK
49 MKB UNIONBANK
50 MOTO PFOHE

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg