АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Рекорден спад в потребление на ток в София
Рекорден спад в потреблението на електроенергия в София отчете ЧЕЗ по време на „Часът на Земята 2012", съобщиха от пресцентъра на компанията.
Спад на потреблението на електроенергия в София с 56 мегавата е регистриран от 20:30 до 21:30 часа вчера по време на инициативата „Часът на Земята 2012”, показаха данните на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД. ЧЕЗ също взе участие в инициативата, като изключи осветлението на своите сгради на територията на София за 1 час. Дружеството призова всички свои служители да се присъединят към общата кауза.
Спестената от потребителите в София електроенергия се равнява на консумацията на 940 000 стандартни електрически крушки по 60 вата. За сравнение по време на миналогодишната кампания ЧЕЗ регистрира спад на потреблението от 44 мегавата, а през 2010 г. и 2009 г. – съответно от 38 и 22 мегавата. За цялата територия, която ЧЕЗ обслужва, регистрираният спад на потреблението на електроенергия по време на „Часът на Земята 2012“ е 138 мегавата, което се равнява на коснумацията на 2 292 000 крушки по 60 вата.
„Изключително важно е всеки от нас не просто да изключи осветлението си за 60 минути, но и да пренесе философията за опазване на природата във ежедневието. Разумното потребление трябва да се превърне в начин на мислене,“ каза Петър Докладал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.
ЧЕЗ се включи в „Часът на Земята“ още през 2009 г. и оттогава всяка година подкрепя придобилата световна популярност инициатива за борба с климатичните промени на международната природозащитна организация WWF. Тази година ЧЕЗ отново ще предостави на WWF статистически данни за консумацията на електроенергия по време на „Часът на Земята”.
Като компания сред чийто основни приоритети е устойчивото развитие, през последните години ЧЕЗ предприе редица мерки, за да информира и поощри енергийно ефективното поведение у клиентите си. През март 2012 г. компанията издаде наръчник „Енергиен спестовник“ и брошура, които съдържат полезни съвети за клиентите как да оптимизират консумацията на електроенергия. През 2010 г. бе проведена акция с големите вериги магазини за електроуреди за популяризиране на продуктите с по-висок енергиен клас, а на корпоративният сайт www.cez.bg бе създадена страница за енергийна ефективност. Компанията разработи и специален калкулатор за самостоятелно изчисление на потреблението на електроенергия.
Tweet |
|