АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Рекордните поръчки на печалната Lion Air
Индонезийската нискотарифна авиокомпания Лайън еър (Lion Air) придоби известност през 2011 година с рекордна поръчка на самолети Боинг (Boeing), но светкавичното й разрастване беше съпътствано от сериозни проблеми с безопасността, информира Франс прес.
Поръчаните 230 Боинга за 22 милиарда долара бяха най-голямата поръчка в историята на американския самолетостроител.
А когато журналистите попитаха съоснователя на авиопревозвача Русди Кирана дали ще му бъде необходим банков заем, за да финансира поръчката, той отговори: "аз съм банката".
Две години по-късно, през 2013 година, индонезийската авиокомпания подписа нов рекорден договор, този път с европейския самолетостроител Еърбъс (Airbus), за 234 самолета за средни разстояния А320 на стойност около 24 милиарда долара.
Създадена през 1999 година от братята Русди и Куснан Кирана, Лайън еър се превърна през 2000 година в най-голямата нискотарифна авиокомпания в Индонезия, осъществяваща полети с един Боинг 737-200 под наем между столицата Джакарта и Денпасар, столица на туристическия остров Бали.
Лайън еър бързо се възползва от подема на въздушните превози на индонезийския архипелаг - четвъртата най-населена страна в света - и стана най-голямата частна авиокомпания в страната и втората в Азия, след малайзийската ЕърЕйжа (AirAsia).
Днес Лайън еър извършва както вътрешни, така и международни полети в Югоизточна Азия, Австралия и Близкия изток. Тя обаче е изправена пред сериозни проблеми със сигурността и с лошото управление. Подобно на други индонезийски компании тя нямаше право да лети в европейското небе до 2016 година.
През 2004 година стана първата катастрофа на Лайън еър с човешки жертви, когато загинаха 26 души, а над 100 бяха ранени при излизане на неин самолет от пистата в Соло (централната част на о. Ява).
През април 2013 година около 40 от общо 108 пътници в самолет Боинг на авиокомпанията бяха ранени, след като машината пропусна пистата за приземяване на международното летище в Денпасар и се разби в морето.
През май 2016 година два самолета на Лайън еър се сблъскаха на пистата на летище Сукарно-Хата в предградията на Джакарта.
Днешната катастрофа с неин самолет е показателна до каква степен Индонезия се нуждае от помощта на специалисти по въздухоплаване и експерти, изтъкват анализатори. Според тях инфраструктурите, обучението на пилотите и поддръжката на самолетите не са последвали ритъма на растеж на въздушния трафик в страната.
Tweet |
|