АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ремонт на 3-те виадукта по "Хемус" и "Тракия"
Днес са подписани от регионалния министър Десислава Терзиева общо 14 разрешителни за
строеж за различни инфраструктурни обекти, сред които е и това за лот 2 на магистрала "Струма" и за ремонта трите виадукта по магистралите "Тракия" и "Хемус". Това съобщи самата тя на конференция.
За да бъдат издадени разрешителни за строеж, е необходимо промените в Закона за устройство на територията да влязат в сила. Законът в петък влезе в сила, добави министърът.
Лазар Лазаров, председател на УС Агенция "Пътна инфраструктура" съобщи, че с подписаните разрешения за строеж ще започне "дългоочакваният ремонт" на трите виадукта по магистралите "Тракия" и "Хемус". Там строителите вече са подготвили алтернативни трасета - специално за шейсет и седми километър на "Тракия" за товарния трафик. Няма да има отбиване на движението на лекотоварни автомобили от трасето на магистралата, ще се прави двупосочно върху съседното съоръжение, докато се ремонтира първото, добави Лазаров. Лазаров съобщи, че до края на месеца ще бъдат монтирани химически тоалетни по магистрала "Тракия".
За изграждането на трасето между Стара Загора и Карнобат е получено безвъзмездно финансиране в размер на близо 514 млн. лв. от ОП „Транспорт“. Новоизградените Лотове 2, 3 и 4 на „Тракия“ са първият завършен голям пътен проект, съфинансиран от Кохезионния фонд на ЕС.
До края на 2013 година трябва да бъдат усвоени още 36 млн. лева, за да се достигне 50 процента усвояемост по ОП "Транспорт", каза заместник-министърът на транспорта Петър Киров. За да се достигне 100% усвояемост след две години и половина, нашата цел са 1,960 млрд.лева, заяви той. За да стане тази цел реалност, не трябва да има забавяне по проектите, защото се навлиза в етап, в който всяко закъснение може да застраши усвояването на тези средства.
Киров посочи, че е необходимо да има балансирано развитие на транспортната инфраструктура и затова в следващия програмен период ще се съсредоточат усилия и в развитието на жп-инфраструктура. През този период основната цел ще е завършване на направленията към границите със Сърбия, Турция и Гърция, както и на завършване на модернизацията на жп-линията Пловдив - Бургас. По думите на заместник-министъра това означава, че през 2020 г. страна би трябвало да има поне 650 километра от жп- линии за скорост от 160 километра в час.
Tweet |
|