АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ремонт на жп мотриси и вагони обект на проверка



Двата одитни доклада за договорите на БДЖ за ремонт на мотриси и вагони с „Алстом“ и завода в Дряново са пратени в прокуратурата от вече бившия служебен министър на транспорта.
Той счита, че основният ремонт на мотрисите не е извършен според изискванията, а това което се представя за изпълнено е некачествено. „На 4-ти октомври присъствах на вкарването на първата мотриса за основен ремонт. По договор и приет график, този ремонт трябваше да бъде завършен до 4-ти декември. Дадох известно време отсрочка и сега идвам отново, за да проверя какво е свършено. Два месеца по-късно установявам, че ремонтите не са изпълнени дори на 50%“, отбеляза Алексиев.
По думите му изпълнителят на договора „Алстом“ извършва предимно техническа поддръжка, което поражда съмнение за източването на значителни средства. Общо целият договор е на стойност 137 млн. лева, като 100 млн. лева от тях са за текуща поддръжка. „По този начин изпълнителят на договора не реализира основни ремонти, което е много важно при положение, че тези влакове са с много голям надпробег“, отбеляза Христо Алексиев.
Другият договор, сключен със завода в Дряново за ремонт на 15 пътнически вагона, също е пратен на Прокуратурата. Според одитната проверка не е ясно как е определена цената за ремонт на един вагон, която е много висока, ремонтът е възложен без процедура и без документация.
Tweet |
|