АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ремонтират 300 пловдивски улици за 15 млн. евро
Кредит на стойност 15 млн. евро ще отпусне на Пловдив Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), съобщи зам.-кметът Александър Константинов, цитиран от Plovdivmedia. С парите ще бъдат ремонтирани вътрешноквартални улици, които са в критично състояние.
Кредитът е за период от 10 години, с три години и половина гратисен период.
Проектът, изготвен от общински експерти, предвижда рехабилитация на около 300 улици в града с обща дължина 103 км, по заявки от районните кметове. Поне 50 от тях не са били ремонтирани над 20 години.
Докладът с техническата оценка и положителните отзиви на банката е пристигнал. Предстои обсъждане на проекта от кредитния съвет на Европейската банка през следващата седмица, за да се уточнят финансовите параметри на заема с нашия представител Илияна Цанова.
Пълният доклад ще бъде внесен на общинска сесия през април от кмета Славчо Атанасов. Предвидено е и обществено обсъждане за това кои точно улици да попаднат в списъка, което ще продължи до края на март месец.
Инженер Тодор Пашов прогнозира, че ако всичко върви по план, през септември ще стартира същинската рехабилитация на улиците.
В свой доклад от банката посочват, че проблемът с вътрешнокварталните улички е най-разумно да бъде решен именно с теглене на кредит. Другите възможности биха били чрез собствени средства или чрез отделяне на средства от бюджета в рамките на 7-8 години и да се правят ремонти на пакет от улици. Чрез кредит обаче излизало най-евтино и бързо, отбелязват експертите от ЕБВР.
Сред препоръките на банката към общината са - да се въведе постоянна система за мониторинг на уличната мрежа, а независима изпитателна лаборатория да следи за качественото изпълнение на проекта. Изискванията за качество и контрол за фирмите, които ще изпълняват поръчките по ремонта на второстепенните улици с парите от 30-милионния заем, предвиждат те да заявят гаранция в срок не по-малко от 5 години.
Експертите на банката предлагат изборът на изпълнители да мине през търг.
Единият вариант е според нашия закон за обществени поръчки, но тук минусите са, че ако постъпят жалби, съдебните процедури ще проточат изпълнението на проекта, уточняват от Plovdivmedia.
Другият вариант предвижда да се приемат условията на Европейската банка. При такъв развой те ще разглеждат постъпили жалби и ще се съкратят съдебните срокове. „Така ще играем по тяхната свирка”, вмъкна инж. Пашов. На този принцип обаче са постъпили при изграждането на софийското метро, пък уточни зам.-кметът. Изграждане на допълнителна улична инфраструктура като осветление, тротоари, шахти, пътни знаци са посочили като препоръка още от банката. „Целта на нашия проект, обаче, е пълна реконструкция на колкото се може повече улици”, уточни инж. Пашов.
Tweet |
|