АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ремонтът на пътя Владая – Перник е наложителен
6 милиона евро може да загуби страната ни, ако бъде спрян ремонтът на пътя от Владая до Перник, пише в днешния си брой в. Стандарт. Средствата, с които се разширява участъкът от направлението Кюстендил - София, са договорени по програмата "Транзитни пътища IV". Ако парите не бъдат усвоени до края на годината, те ще бъдат загубени. Въпреки че проектът стартира отдавна, едва в събота започна реалната работа по трасето като са загубени повече от три години. Ако заради недоволството на чакащите блокирани коли по трасето ремонтът отново се замрази, проектът вероятно няма да види реализация в близко бъдеще.
Пътният участък Княжево - Владая - Драгичево е един от най-натоварените и опасните в страната. Проектът предвижда освен ремонт на съществуващото трасе пътят да бъде разширен. Третата лента е предвидена за реверсивно движение - тя ще се ползва от водачите и в двете посоки, според натовареността на трафика. Със завършването на проекта в края на септември ще се решат и проблемите с отводняването и свлачищата по трасето, заради които редовно се образуваха километрични колони от автомобили. Едновременно с рехабилитацията на 11-те километра от Княжево до Драгичево фирмата "Булстрой инженеринг" и подизпълнителят ИСА София ремонтират и трасето от Мало Бучино през Голямо Бучино до магистрала "Люлин" и първите 5 готови километра от нея.
На 17 август, когато се очаква да бъде готов и свързващият пътен възел, ще бъде облекчен и трафикът между столицата и Перник. По сегашното трасе ще се движат автомобилите в едната посока, а през Мало и Голямо Бучино - в обратната. Безспорно ремонтът причинява неудобства на пътуващите и задръствания. Август обаче е най-подходящото време това да се случи заради намалелия трафик, категорични са извършващите ремонта специалисти.
Завършването на двата участъка е от огромно значение и предвид забавените срокове на работата по магистрала "Люлин".
Въпреки неспазените срокове и неизпълнението на договорите, голяма част от средствата по договора за аутобана вече са усвоени от турския консорциум "МАПА-Ченгиз", пише още в. Стандарт. Пътните експерти дори коментират, че за да завърши проектът в срок и да не загуби финансирането по програма ИСПА, може да се наложи оскъпяване на проекта.
Tweet |
|