EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Рецесията се настани и в европейските хотели

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Рецесията се настани и в европейските хотели

mail13:59 | 22.05.2009прегледи 626 коментарикоментари 0



Валентина Поп

eu_observerХотелите в Европа започват да усещат ощипването на рецесията заради намаляващите резервации и трудното намиране на доставчици на услуги.
Един надпис във фоайето на един двузвезден парижки хотел миналия уикенд най-добре илюстрира проблемите, пред които е изправена индустрията.
„Хотел Prince Monceau ужасно съжалява и ние искрено се извиняваме, че не можем да осигурим повече хавлиени кърпи на нашите гости, но това е извън нашите възможности. За нещастие, нашият доставчик на чаршафи и хавлиени кърпи, заради икономическата криза е изправен пред сериозни проблеми и ни информира, че няма да може да ни достави чисти чаршафи и хавлиени кърпи този уикенд”, гласи съобщението.
Хотелът се опитва да намери друг снабдител, но това ще „отнеме време”, обясни управителят.
Миналата година много европейски хотели успяха да излязат на печалба, но 2009 се очертава като тотално губеща.
Заетостта на европейските хотели спадна с 8.9 на сто през първите три месеца на 2009 в сравнение със същия период на миналата година. Според изследователската група в областта на тази индустрия STR Global хотелите в Източна и Южна Европа са получили още по-голям удар, като посещаемостта се е свила съответно с 19 и 16 на сто.
Хотелите в най-големите европейски градове пострадаха най-тежко заради намалелите туристически и бизнес пътувания. Приходите на хотелска стая се понижиха с 23% през първото тримесечие на годишна база. Хотелите в Мадрид регистрираха спад в приходите от 27%, тези в Париж отчетоха понижение от 19 на сто, а при римските хотели този процент е 17.
В резултат на всичко това хотелиерите започнаха да намаляват цените на нощувките, да правят специални оферти, промоции и намаления. Средната цена на една нощувка е паднала с 9.6 на сто през първото тримесичие, изчисляват анализаторите от STR Global.
Пазарът във Великобритания, Испания и Италия изглежда по-уязвим от този във Франция и Германия, сочи януарската прогноза на брокерската фирма Natixis Securities, която е базирана в Париж.
Въпреки свиването, предизвикано от рецесията, големи международни хотелски вериги като mariot1Intercontinental, Marriott и Starwood сега се ориентират към пускането на нишови луксозни брандове в Европа, които да предложат на клиентите повече разкош срещу техните пари.
Миналият месец базираната във Великобритания хотелиерска компания Intercontinental откри първия си бутиков хотел в Лондон, под името Indigo.
Американската компания Marriott International също се готви да предложи бутиков бранд през 2010 и планира да открие хотели в Париж и Мадрид, както и във Вашингтон, Чикаго и Лос Анджелис.
Компанията Starwood, притежател на Sheraton, бе първата голяма хотелска верига, която откри бутиков хотел в Ню Йорк преди десет години. Сега тя обяви плановете си да открие първия си луксозен европейски хотел в Барселона, както и още два в Лондон през следващата година.




 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2054