АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Рискът при интернет пазаруването
Потребителите да не се предоверяват при пазаруване в интернет и да не се ръководят от най-ниската цена, съветва в интервю за БТА директорът на Европейския потребителски център - България Игнат Арсенов. Центърът съдейства при разрешаването на трансгранични спорове, при които потребителят и търговецът са от различни държави. По думите на Арсенов най-ниската цена обикновено е индикатор, че има нещо нередно. Ако сайтът не е доверен, потребителят трябва да се поинтересува има ли адрес за контакти, различен от електронната поща, физически адрес на търговеца и наименование на фирмата - наличието им е предпоставка за защита на правата на потребителите, отбеляза специалистът. През 2010 г. Европейският потребителски център - България се е намесил при 295 потребителски жалби, от които 66 от чужденци. Най-честите потребителски оплаквания са свързани с авиационния транспорт, туристическите услуги и закупени стоки. При около 70% от жалбите пазаруването е осъществено онлайн, сочи справка на центъра. Чужденците са оспорвали през миналата година най-вече недоставени или неоригинални парфюми и дрехи. Българските търговци са отзивчиви и уреждат споровете, е наблюдението на специалистите. Съдействието на българското подразделение на Европейския потребителски център е безплатно за потребителите. Специалистите подчертават, че най-важното е гражданите предварително да се запознаят с правата си и да ги търсят.
Tweet |
|