АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Роботи в китайските заводи
Огромните оранжеви автоматизирани ръце, които бързо сглобяват рамките на автомобилите в завода на Great Wall Motors в Баодин, сякаш са перфектния отговор на бързо растящата цена на труда в Китай - те не искат повишаване на заплатата, не се нараняват и не стачкуват, отбелязва Ройтерс. За частния китайски автомобилостроител, който дава работа на 50 000 души, швейцарските роботи и други машини са повече отспестяване на разходите. Компанията се надява те да й помогнат да прави достатъчно добри коли, които да се конкурират с колите на световните автомобилостроители. Не трябва да си експерт, за да видиш разликата в качеството между китайските коли и автомобилите, произведени от Audi и Volkswagen, посочва Ли Шаохуей, който отговаря за техниката за автоматично управление в компанията. "За да се справим с тези конкуренти, нямаме друг избор освен използването на оборудване и технологии на по-високо равнище," добави той.
Китайският промишлен сектор все повече се управлява от машини - от заводите за автомобили до цеховете за микрочипове. Според финансовия холдинг Nomura 28% от машините в заводите в Китай използват цифров контрол - единица за автоматизация. Това може да е доста под 83-те % в Япония, но Китай расте доста по-бързо от Япония при съотносимия етап на развитие, отбелязва Гъ Вънцзе, анализатор в Номура. Армията от евтина работна ръка, която превърна Китай в производствен център, не е нито толкова огромна, колкото някога се смяташе, нито е толкова евтина. Затова производителите харчат много средства за машини, които ще ги направят по-производителни и ще подобрят качеството на стоките. Тази промяна ще създава все по-големи предизвикателства за американските, японските и европейските промишлени компании, които не са свикнали да се конкурират с китайските фирми в сегмента на скъпите стоки на пазара.
Tweet |
|