АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Румънец купува жп транспорт на Хърватия
Групата "Грампет" на румънския бизнесмен Груия Стойка, чиято компания "Груп Феровиар Ромън" спечели търга за приватизацията на товарното подразделение на румънската железница ЧеФеРе "Марфа", беше обявена за победител в търга за приватизацията на товарния жп транспорт в Хърватия, съобщава румънският вестник "Адевърул".
Сделката визира поемането на 75 процента от акциите на хърватската държавна компания на обща цена 60 милиона евро, като половината от парите се за покриване на държавни гаранции, 20 милиона евро са за инвестиции, а 10 милиона евро са работен капитал, съобщиха днес представители на Грампет.
"Освен това оставаме на първа стартова позиция в състезанието за приватизацията на държавния железопътен оператор в България БДЖ "Товарни превози", където очакваме продължаването на приватизцията след успокояването на политическата ситуация", заяви Груя Стойка. През юни Стойка заяви, че ще подаде оферти за приватизацията на жп компаниите за товарни превози на България и Хърватия БДЖ "Товарни превози" и ХЖ "Карго" с общ оборот от 250 милиона евро и общо 10 000 служители.
През юни Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол в София обаче реши да прекрати процедурата по приватизацията на БДЖ "Товарни превози". "Груп Феровиар Ромън", която е част от групата "Грампет", спечели на 20 юни търга за приватизацията на ЧеФеРе "Марфа", като предложи 202 милиона евро за придобиване на 51 процента от акциите на държавната компания. Същевременно фирмата се ангажира да инвестира 900 милиона евро в ЧеФеРе Марфа.
По-рано тази седмица обаче президентът Траян Бъсеску заяви, че компанията победител в търга няма необходимите средства, за да плати договорената сума, и търси пари от банките. "Ако сега инвеститорът търси пари назаем, за да може да плати компанията, и не ги намира - в момента няма много банки, склонни да финансират - откъде ще намери пари за модернизация на компанията?", подчерта държавният глава. Договорът за приватизацията на ЧеФеРе "Марфа" все още не е подписан, като правителството обясни забавянето му с това, че трябва да се изчака разрешението на Съвета по конкуренцията.
Tweet |
|