АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Румъния в центъра на скандал за плагитство
Скандал заради плагиатство в представяща Румъния кампания за насърчаване на туризма даде повод за коментар на британското сп. Economist.
"Започването на промоционална кампания със скандал заради плагиатство може и да не е най-традиционният начин да привлечеш клиенти. В Румъния обаче той може и да проработи", пише списанието.
Още при представянето на новия туристически бранд на Румъния под мотото "Explore the Carpathian garden" на Световното изложение в Шанхай блогър разкри, че логото й със зелено листо прилича на това на британска фирма за почистване. Дизайнерът белгиец заяви впоследствие, че е създал образа и е запазил правата си над него чрез онлайн библиотека, но логото е било купено и използвано от няколко компании в Европа.
Испанско-британската компания, която отговаря за румънската кампания, твърди, че става въпрос за съвпадение.
Министърът на туризма на Румъния Елена Удря обаче реши да замрази плащанията на компанията до разрешаване на въпроса, заявявайки, че искането на министерството е било за оригинален проект. Тя се постара да увери, че търгът за кампанията за насърчаване на румънския туризъм е бил прозрачен и легален, а испанско-британската кампания го е спечелила, защото е предложила най-добра цена, пише Economist.
"Това обаче не спря воя на медиите, когато се разбра, че договорът е бил на стойност 900 хиляди евро, по-голямата част от които пари на ЕС", допълва изданието.
Удря трябваше да обяснява, че кампанията не е свързана само с лого и лозунги, а включва и проучвания зад граница, когато се оказа изправена пред критики за пилеене на средства във време на икономии, когато страната изпълнява програма за финансова помощ от МВФ, ЕК и Световната банка на обща стойност 20 милиарда евро, пише още Economist.
"А що се касае до подигравките заради плагиатство, те може и да не се окажат толкова лоши", коментира списанието и цитира министъра на туризма, която каза: "Това представи бранда по начин, който ние нямаше да можем да си позволим".
Tweet |
|