АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Румъния, Унгария и България - най-голям спад в покупките на нови коли
Юлиан Георгиев
Румъния, Унгария и България са страните в Европа, в които сривът на автомобилния пазар за тримесечието е най-голям, показва статистиката на Асоциацията на европейските производители (ACEA). Организацията следи пазарите в страните от ЕС и EFTA (Норвегия, Исландия, Лихтенщайн и Швейцария) и отчита с 69.7% по-малко сделки в Северната ни съседка, с 55.1% по-малко в Унгария и точно с 45% у нас.
Цитираната от АСЕА цифра за България е с 4% по-висока от дадената от българската браншова организация, но разминаването идва от включването на лекотоварните модели в нашата статистика.
Като цяло в ЕС през март са купени с 10.8% повече автомобили спрямо същия период на миналата година (1 637 478 срещу 1 509 408). За тримесечието ръстът е 9.2 на сто, като за периода тази година сделките са 3 671 871, а през миналата са били 3 362 099. В бройките за 2010 г. не са включени данните за Кипър и Малта, които не са предоставили информация.
Германия остава най-големият пазар в Европа с 670 410 реализации, но спадът за тримесечието е 22.8%. Това се обяснява с приключилата програма на правителството, която стимулираше покупката на нови автомобили.
В Италия са купени 666 231 нови коли (+23.3%), във Великобритания - 611 548 (+27.3%), във Франция - 594 720 (+16.9%), а в Испания - 286 167 (+44.5%).
Tweet |
|