EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Румънски компании избират България за тимбилдинг

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Румънски компании избират България за тимбилдинг

mail09:24 | 31.03.2010прегледи 1402 коментарикоментари 0


Българските и румънските туроператори отчитат все по-нарастващ интерес на туристите от Румъния към курортите от всякакъв тип в България.  Румънският турист откри и курортите във вътрешността на страната ни, заинтересува се от зимните ни курорти, коментира пред БТА Михаил Начев, управляващ столична туристическа компания и даде за пример значително нарасналия брой на румънските туристи в Банско през този зимен сезон.
Ако миналата година предпочитаната от румънците дестинация за зимна ваканция бе Австрия, то този сезон най-предпочитана е България, каза и Драгаш Анастасиу, собственик на букурещка туристическа агенция. 

 

            "ИНВАЗИЯТА" НА РУМЪНСКИЯ ТУРИСТ

 

Румънските туристи започнаха да проявяват по-засилен интерес към България с присъединяването на двете държави към Европейския съюз през 2007 година. Тогава само за година туристите от Румъния се удвоиха. Румънските туристически  компании първоначално се насочиха главно към курортите по българското Черноморие и ги предлагаха на клиентите си, подчертавайки близките разстояния, както и по-рано започващия сезон у нас.
По-развитият туризъм у нас, което признават и северните ни съседи, накара много от тях да си купят вили и апартаменти за почивка по крайбрежието в България - предимно в Балчик, Златни пясъци, Слънчев бряг и Варна. Последва по-мащабна реклама на
зимните курорти Боровец, Банско и Пампорово и така през 2009 година румънците станаха най-многобройните чужди туристи - близо един милион, посетили морските и зимните ни курорти.
В началото на тази година българските курорти в целия си диапазон бяха презентирани в Букурещ на форума "България - четири сезона балнео-, СПА и уелнес туризъм".  Стъпка в подкрепа на туризма е и намерението на Румъния и България да намалят пътните такси за автомобили при преминаване на "Дунав мост" през лятото. 

 

        НАПРЕЖЕНИЕТО В ГЪРЦИЯ ПЪЛНИ РОДНИТЕ КУРОРТИ

 

Туристическият бизнес у нас очаква за Великден чуждестранните гости отново да са най-много от Румъния. Според румънските туроператори България предлага най-атрактивни пакети от гледна точка на съотношението между цена и качество. За по-засиления интерес към българските туристически пакети влияние оказва и напрежението в Гърция. Стачките, блокирането на пътища и проявите на насилие карат румънците да се откажат от почивка в Гърция и да се насочат към България, която през 2009 година поделяше първото място с Гърция за най-предпочитана туристическа дестинация за гражданите на Румъния.
Със сигурност ситуацията в Гърция влияе на избора на туристите. Българите, например, се отказват от почивка в Гърция и се наблюдава завръщане съм почивките в Турция, която напоследък беше пренебрегната, каза Михаил Начев.  

 

    НА ТИМБИЛДИНГ В АРХИТЕКТУРНИТЕ РЕЗЕРВАТИ НА БЪЛГАРИЯ

 

Румънците посещават България не само за почивки или по време на миниваканциите за новогодишните и великденски празници, но започнаха да идват и на тим билдинг, отбеляза Начев и допълни, че туристическата му агенция организира тим билдинг в Арбанаси за служителите на румънския клон на международна компания.
Предоставеният бюджет дава възможност хората да бъдат настанени в четиризвезден хотел, посочи Начев, а по данни на Националното сдружение на туристическите агенции в Румъния румънският турист плаща средно по 550 евро за  едноседмична почивка в чужбина.

 

            ПРИКЛЮЧЕНСКИ ТУРИЗЪМ В ДЕЛТАТА НА ДУНАВ

 

Установените контакти между българския и румънския туристически бранш, изразяващи се първоначално предимно в налагане на България като туристическа дестинация на пазара на северните ни съседи, намират ново поле на действие. Става въпрос за конкретни предложения за общ туристически продукт, който български и румънски туроператори вече предлагат за трети страни.
От този месец туристическата компания на Михаил Начев и румънска туристическа агенция също предлагат съвместен туристически продукт за трети пазари. Предложението е за приключенски и селски туризъм в райони в североизточната част на България и селища и местности в делтата на река Дунав в Румъния.



 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg