EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Румънския град Клуж ще строи метро

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Румънския град Клуж ще строи метро

mail09:35 | 22.03.2022прегледи 845 коментарикоментари 0


Кметството на румънския град Клуж пусна на търг договора за проектиране и изпълнение на метро на стойност 6,66 милиарда леи (1,3 милиарда евро). Повечето от средствата са от европейски фондове, от които 300 милиона евро чрез Националния план за възстановяване и устойчивост, съобщава в. „Адевърул“.

Продължителността на инвестицията е 10 години, а линията на метрото ще бъде с дължина 21 километра и 19 станции.

Финансирането на проекта ще се осъществи от външни средства, които се възстановяват от държавния бюджет, през бюджета на министерството на транспорта и инфраструктурата, но също и от местния бюджет на община Клуж-Напока и община Флорещ, уточни говорителят на правителството Дан Кърбунару.

Част от парите идват от Националния план за възстановяване и устойчивост. По него са одобрени общо 600 милиона евро за инвестиции в метрото на Букурещ и за Клуж. Парите са разделени по равно, по 300 милиона евро, пише „Адевърул“.

Министърът на транспорта Сорин Гриндяну обяви, че метрото в Клуж ще превозва 164 000 пътници дневно. Основните работи по първите 9 станции трябва да приключат до 2026 г.

Метрото в Клуж ще бъде напълно автоматизирано и ще има 10 пъти по-малко служители от това в Букурещ с цел рационализиране на инвестицията. Авторите на предпроектното проучване са черпили идеи от Лондон, Париж и Тел Авив. 

Когато бъде напълно готово, метрото в Клуж ще има 515 служители - 10 пъти по-малко в сравнение с това в Букурещ. Влаковете ще бъдат напълно автоматизирани, така че няма да имат нужда от механици и ще бъде внедрена системата без шофьор. За целта ще се използват решения за системи за автоматична сигнализация, предаване на данни, централизирани системи за наблюдение и общата интеграция на транспортната система.

„Адевърул“ отбелязва, че се търси ефективност, за да няма проблеми като в метрото в Букурещ, което е натрупало огромни дългове и се поддържа с огромни суми от централния бюджет. Бившият министър на транспорта Кътълин Друла обяви в началото на миналата година, че метрото в Букурещ се субсидира ежегодно със стотици милиони евро и пак има дългове от други стотици милиони. Само през 2020 г. метрото в Букурещ е било субсидирано от националния бюджет с 683 милиона леи, а тази година Metrorex поиска един милиард леи, което се равнява на над 200 милиона евро, само за да може да извършва дейността си, без никакви инвестиции, посочва „Адевърул“.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg