АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Русе-Варна: €300 млн. за модернизация за жп линията



Проектът за модернизация на железопътната линия Русе – Варна, с индикативна стойност 305 714 901,6 евро и обща дължина на железопътното трасе от 232 км. Линията ще осъществи най-пряка връзка между пристанище Русе и пристанище Варна, както и между общоевропейски транспортни коридори VІІ и VІІІ. Реализирането на проекта ще даде възможност за комбиниран превоз на стоки и товари от р. Дунав към Черно море и Турция, и ще подпомогне значително развитието на интермодалния транспорт.
ДП НКЖИ разполага с пълна проектна готовност за започване на строителните дейности по проекта. Техническият проект е финансиран по TEN-T. Проектът е разделен на два участъка: Русе – Каспичан
•Дължина - 135 км
•Еднопътна жп линия Каспичан – Варна
•Дължина - 97 км
•Двупътна жп линия
Изготвен е проект за изграждането на интермодален терминал в Русе, който ще комбинира речен, железопътен и автомобилен транспорт. Общата индикативна стойност за проекта е 2 542 579 евро. На 6 март 2013 г. бе стартирана открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Техническа помощ за проект: „Изграждане на интермодален терминал в Северен централен район на планиране в България – Русе”. Изграждането на интермодалния терминал се очаква да бъде възложено в началото на 2015 г.
Някои факти:
На 30.08.2012 г. е одобрен ФК за проекта
o На 06.03.2013 г. стартира открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Техническа помощ за проект: „Изграждане на интермодален терминал в Северен централен район на планиране в България – Русе” Обхватът на поръчка включва: Предпроектни проучвания, разработване на идеен проект и ПУП/ПП, подготовка на отчуждителните процедури; Изготвяне на ДОВОС, Археологически проучвания, Изготвяне на ФК за изграждане на ИМТ Русе, Анализ разходи – ползи (АРП), Изготвяне на стратегия за изпълнение на проекта.
С реализацията на проекта за подготовката на интермодален терминал Русе ще се даде възможност ДП НКЖИ да кандидатства за финансиране от европейските фондове за изграждането на терминала в следващия програмен период (2014- 2020 г.).
Чрез неговата реализация, както и чрез модернизацията на жп линията Русе - Варна ще се подобри качеството на железопътния транспорт в България и страната ни ще направи стъпка напред към постигане на техническа и оперативна съвместимост, в съответствие с всички европейски изисквания.
Стремежът на Компанията е до 2020 г. да бъде изградена мрежа от транспортно - логистични центрове, която ще спомогне за:
o Разрастване на комбинираните превози
o Намаляване времето за доставка и съответно разходите на клиента
Историята:
През XVIII век, Османската империя предприема мерки към прокарване на жп линии по направленията: Цариград – Белград, Одрин – Провадия и Русе – Варна, което се оказало стратегическо направление от трасето Русе - Сароски залив (на Егейско море).
От пускането в експлоатация на жп линията Русе – Варна, през 1866 г., до момента не е извършван цялостен ремонт на съоръженията по трасето. Правени са само частични подмени на някои елементи, при отстраняване на повреди и аварии. От дългогодишната експлоатация съоръженията по жп линията са морално и технически остарели и е необходимо да се извърши тяхната подмяна, както и цялостна рехабилитация на жп отсечката, предвид нейното стратегическо местоположение.
Източник: МТИТС
Tweet |
|