EUR 1.9558
USD 1.8014
CHF 2.0465
GBP 2.3259
CNY 2.4896
you tube
mobile version

Русе става жп хъб на Балканите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Русе става жп хъб на Балканите

mail18:15 | 13.03.2025прегледи 106 коментарикоментари 0


Най-старият локомотивен завод в България, разположен в Русе, е на път да се превърне в модерен индустриален център за производство и поддръжка на железопътна техника. Това става ясно от думите на изпълнителния директор на "Индустриален парк ЛВЗ" Спасимир Димитров пред Money.bg.

Мащабна инвестиция

Индустриалният комплекс се простира върху внушителните 178 декара, с над 40 000 квадратни метра застроена площ и разполага с 12 километра релсов път. До момента инвестицията възлиза на повече от 80 милиона лева, съобщава Димитров.

"Към момента са възстановени и въведени в експлоатация две от основните производствени халета, в които вече се извършват ремонти на локомотиви и товарни вагони. В процес на завършване е реконструкцията на трето производствено хале, което ще допълни капацитета на завода и ще позволи разширяване с производствени мощности", обяснява Спасимир Димитров.

Създаване на работни места

В момента в "Локомотивен завод 1866" ЕАД работят 115 души, като се очаква броят им да достигне 200 до края на годината. Плановете предвиждат в индустриалната зона да намерят работа около 600 специалисти - инженери, механици и машинни оператори.

Регионален център

"Възходът на железопътния транспорт в Европа е една от основните причини за инвестициите в Индустриален парк ЛВЗ", посочва Димитров. Той допълва, че благодарение на стратегическото разположение на България, паркът цели да се превърне в регионален хъб за Източна Европа и Балканите.

Кадри от възродения ЛВЗ (локомотивен и вагонен завод) в Русе, който води началото си от 1866 г. 

Инвеститор е производителят на биогорива Булмаркет ДМ, Русе - една от най-големите икономически групи в България, с консолидирани приходи, надхвърлящи 8 млрд. лв. през 2022г.

По данни от медиите, дейностите по ремонти на вагони са започнали. Историческата сграда на ЛВЗ от 1866 година ще бъде преобразувана в научно-технически и културен център, където ще се развива сътрудничество с академични институции.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg