АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Русе става жп хъб на Балканите



Най-старият локомотивен завод в България, разположен в Русе, е на път да се превърне в модерен индустриален център за производство и поддръжка на железопътна техника. Това става ясно от думите на изпълнителния директор на "Индустриален парк ЛВЗ" Спасимир Димитров пред Money.bg.
Мащабна инвестиция
Индустриалният комплекс се простира върху внушителните 178 декара, с над 40 000 квадратни метра застроена площ и разполага с 12 километра релсов път. До момента инвестицията възлиза на повече от 80 милиона лева, съобщава Димитров.
"Към момента са възстановени и въведени в експлоатация две от основните производствени халета, в които вече се извършват ремонти на локомотиви и товарни вагони. В процес на завършване е реконструкцията на трето производствено хале, което ще допълни капацитета на завода и ще позволи разширяване с производствени мощности", обяснява Спасимир Димитров.
Създаване на работни места
В момента в "Локомотивен завод 1866" ЕАД работят 115 души, като се очаква броят им да достигне 200 до края на годината. Плановете предвиждат в индустриалната зона да намерят работа около 600 специалисти - инженери, механици и машинни оператори.
Регионален център
"Възходът на железопътния транспорт в Европа е една от основните причини за инвестициите в Индустриален парк ЛВЗ", посочва Димитров. Той допълва, че благодарение на стратегическото разположение на България, паркът цели да се превърне в регионален хъб за Източна Европа и Балканите.
Кадри от възродения ЛВЗ (локомотивен и вагонен завод) в Русе, който води началото си от 1866 г.
Инвеститор е производителят на биогорива Булмаркет ДМ, Русе - една от най-големите икономически групи в България, с консолидирани приходи, надхвърлящи 8 млрд. лв. през 2022г.
По данни от медиите, дейностите по ремонти на вагони са започнали. Историческата сграда на ЛВЗ от 1866 година ще бъде преобразувана в научно-технически и културен център, където ще се развива сътрудничество с академични институции.
Tweet |
|