EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Русия- разногласия за завод за сгъстен газ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Русия- разногласия за завод за сгъстен газ

mail09:30 | 18.03.2011прегледи 1133 коментарикоментари 0


Руският министър на енергетиката Сергей Шматко не мисли, че е целесъобразно да се строи завод за сгъстен газ на Черно море, предаде ИТАР-ТАСС. По думите му задълженията по газопроекта Южен поток могат да бъдат изпълнени за сметка на завода за втечнен газ на полуостров Ямал, разположен в Северозападен Сибир. Шматко говори на заседание на президиума на правителството в отговор на поръчението на премиера Владимир Путин за проучване на целесъобзразността на завод за сгъстен газ на Черно море. "В рамките на предварителните оценки най-привлекателното направление е доставката на природен газ от полуостров Ямал, тъй като съществена част от себестойността представлява транспортирането през територията на Русия", уточни Шматко. Според него осигуряването на доставките на втечнен газ за европейския потребител е най-изгодно при максимално приближаване на завода до мястото на добив. Шматко добави, че за Русия има няколко алтернативи при изпълнението на Южен поток, което ще позволи проектът да бъде икономически целесъобразен. По думите на вицепремиера Игор Сечин след вчерашните разговори в Кремъл, на които Русия не успя да получи съгласието на Турция за прокарване на трасето от газопровода Южен поток по дъното на Черно море в изключителната икономическа зона на Турция, Москва обмисля по-евтини варианти, включително алтернативна възможност за пренос на руски газ до Европа не по тръбопроводи, а във вид на втечнен природен газ. Газопроводът Южен поток има за цел да намали транзитната зависимост на Русия от Украйна. Морският участък на газопровода трябва да премине по дъното на Черно море от компресорната станция Береговая, на руския бряг, до българския бряг. Общата му дължина е планирана да бъде около 900 километра, а максималната дълбочина - над 2 километра. Строежът на морския участък е възложен на Газпром и на италианската компания Eni, като до края на годината към тях трябва да се присъедини френската EDF.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg