АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Русия: 1.3% спад на автомобилния пазар
През август автомобилният пазар на Руската федерация продължи да намалява, достигайки спад от 1,3%, съобщава Асоциацията на европейските предприятия (AEB).
Според AEB продажбите на леки и лекотоварни автомобили (LCV) през август са спаднали с 1,3%, до 145,5 хиляди бройки. В предишните месеци продажбите намаляха по-бързо. През юли продажбите са намалели с 2.4%, до почти 140 хил. бройки, а през юни пазарът е спаднал с 3.3% до 151.2 хил. бройки, през май - с 6.7%, до 137.6 хиляди единици, през април - с 2,7%, до 148,3 хиляди единици.
Руският автомобилен пазар започна да се възстановява през 2017 г. след дълъг спад от март 2013 г. и влезе в етап на стабилен растеж. Търсенето на нови леки автомобили и моторни превозни средства през 2018 г., според AEB, нарасна с 12,8%, до 1,8 милиона единици. Но през 2019 г. ситуацията се промени и AEB първоначално даде сдържана прогноза за 3,6% ръст на пазара. През юни на фона на падащите пазари асоциацията преразгледа очакванията си за 2019 г.: сега поддържа продажбите на нивото от миналата година.
Продажбите на лидера на руския автомобилен пазар Lada през август се увеличиха с 5%, до 30 хиляди автомобила, въпреки че през предходния месец те показаха нула. Renault (с 12%, до почти 13 хиляди бройки), Skoda (с 4%, до 7 хиляди бройки) и GAZ (с 6%, до 5,3 хиляди бройки) успяха да се укрепят в топ 10 , но най-голям ръст има при BMW - със 17%, до 3,5 хиляди бройки.
Най-силен спад се отбелязва при продажбите на Kia - с 2%, до 18,5 хиляди бройки. Продажбите на Hyundai стигнаха до нула, достигайки 14 хиляди бройки. Търсенето на Toyota падна с 6%, до почти 9,1 хиляди единици, Volkswagen - с 1%, до 8,5 хиляди бройки.
Tweet |
|