EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Русия: Срив в производството на рози

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Русия: Срив в производството на рози

mail08:45 | 17.04.2020прегледи 11084 коментарикоментари 0


Производителите на рози в Русия унищожават по милион цветя дневно. Това става на фона на силния спад на продажбите заради коронавируса и страховете от влошаване на ситуацията с налагането на мерки за самоизолация из цялата страна, информира Ройтерс.

На магазините за стоки, които не са от първа необходимост, бе наредено да затворят и цветарството се оказа сред многото бизнеси, борещи се за оцеляване и преориентирали се към онлайн търговия в опит да компенсират загубата на приходи. Няма възможност за прекалено големи наличности в такава среда.

В страна, в която цветята са толкова популярни, че някои цветари работят по 24 часа на ден, 1,2 милиона рози се унищожават всекидневно, сочат данни на Асоциацията на руските оранжерийни производители.

"На всеки му се плаче, че трябва да бъдат изхвърлени: всички те са отгледани, всички те са живи", казва Юлия Чаришкина, директор и собственик на оранжерийния комплекс "Подосинки", предава БТА. 

Президентът Владимир Путин обяви в края на март, че Русия ще въведе извънреден неработен период, за да се опита да овладее разпространението на коронавируса, и хората трябва да работят от вкъщи, ако могат, припомня Ройтерс.

Мярката накара повечето бизнеси да затворят.

Чаришкина посочва, че след обръщението на Путин поръчките към нейната компания са потънали от 50 000 до 5000 на ден. По думите й понякога са слизали до едва 1000 дневно, принуждавайки компанията да унищожи 200 000 цветя на склад и всички новопроизведени, откакто е започнала самоизолацията.

В Русия се произвеждат годишно по 300 милиона рози и един месец без продажби би означавал да се изхвърлят 10-12 процента от реколта, обяснява Алексей Ситников, директор на оранжерийната асоциация.

Производителите се насочиха към интернет в усилията си да подпомогнат продажбите, предлагайки огромни отстъпки и емоционални реклами. Само че свалянето на цените "изяжда" печалбите и излага на риск служители и цели компании, отбелязва Ройтерс.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 6474