EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Руски имоти на вторичния пазар

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Руски имоти на вторичния пазар

mail10:40 | 28.10.2012прегледи 1063 коментарикоментари 0


Силвия Стоядинова
Освен англичани, у нас на вторичния пазар на ваканционни имоти вече се появяват и руски клиенти. Причината обаче не е в това, че те са недоволниот покупката, а напротив – продават малките си ваканционни имоти, закупени преди 4-5 години, за по-големи. Това коментира пред ЕconomyNews.bg Мариана Даскалова, търговски директор на инвестиционна компания.
По думите й в следващите две-три години този интерес ще бъде траен, тъй като руският клиент има известна несигурност в своята страна в посока на доходи и спестявания и затова предпочита да инвестира в чужбина.
Созопол, Царево, Варна и Бургас са сред най-търсените дестинации, както от български, така и от чужди купувачи. За ЕconomyNews.bg експертът коментира и останалите тенденции.

Г-жо Даскалова какви са тенденциите, които се открояват на вторичния пазар на ваканционни имоти в България?
На вторичния пазар основно се предлагат имоти от англичани, които са закупили преди 4-5 години повече от един имот, и в момента искат да се освободят от тях. Интересно е, че се появиха и препродажби от руски клиенти, които не са недоволни клиенти от нашата дестинация или разочаровани от инвестицията, а по-скоро техните нужди са променени. Имат потребност от по-голямо жилище и затова препродават малките имоти, за да купят по-голямо.
Какъв е профилът на руския клиент?
Основно това са семейства с деца, които търсят апартаменти с минимум една спалня на цена между 50 и 80 000 евро. Искат да има много екстри, които да ги получават на едно место. Предпочитат Южното Черноморие и след това зимни курорти, защото климатът там е по-мек и е по-дълъг от летния сезон. Също така някои от клиентите предпочитат постоянно пребиваване в България и трайно установяване. Тогава този тип клиенти са склонни да закупят и градски тип имот. Но като цяло основният фактор за покупка си остава съотношението цена и качество.
Вашата компания отчита повишен интерес от страна на българите за закупуване на ваканционни имоти. На какво се дължи увеличението ?
От една страна на носталгия, защото българите, които в момента купуват ваканционни имоти, основно живеят в чужбина, или са със смесени бракове, и пребиваващи в чужбина. Винаги носталгията ги води за по един месец в България, за да се видят с приятели и роднини и явно един такъв имот е по-подходящото място за такава среща. Предпочитат да починат по нашето Черноморие, защото качествата му са безспорни и тази атмосфера, която я има у нас не може да се намери в други градове на Европа. А тези българи, които купуват, живеят точно в Европа и явно като съпоставят цените тук с тези, които се предлагат там, виждат, че всъщност в България има много интересни проекти на страхотни цени.
Какво е съотношението в търсенето крайбрежни – планински курорти ?
Почти 90% от клиентите предпочитат инвестициите по Черноморието, като Южното е по-предпочитана дестинация, а останалите 10% инвестират в други ваканционни имоти – планина, балнеология др.
Кои са топ-дестинациите сред ваканционните имоти ?
Много модерна дестинация е Созопол, защото има добре изградена инфраструктура. Бърз и лесен е достъпът от летище Бургас до Созопол. Инфраструктурата играе много важна роля при покупката на имот. Освен това доста добра е рекламата на Созопол. Има културен живот и много проекти, които се предлагат в този район и е много близко до градската среда. Тоест закупувайки си ваканционен имот в околностите на Созопол, за пет минути човек може да стигне до градската среда. Имаш спокойствието на уюта, но и места с по-динамичен живот, които са съвсем близо до уюта. Друга интересна дестинация е Царево. Интерес представляват и градските имоти във Варна и Бургас, но по-скоро за хора, които искат трайно да се установят в България.
След 2008 г. промениха ли се цените и купувачите на имоти ?
През последните две години се очертаха две трайни тенденции на пазара на ваканционните имоти. От една страна цените са стабилни, от друга има предлагане на нови мащабни проекти, които са с РЗП над 50 000 кв. метра и в тях цените държат стойност. Даже при завишен интерес има само леко покачване на минималните и максималните офертни цени.
Освен добрата инфраструктура какво още е необходимо за привличане на повече купувачи ?
Рекламата е много важна. България трябва да се рекламира с добрите неща. И ние също отдавна сме заложили на стратегията „Рекламирай дестинация”, защото дестинацията продава. Разбира се, важни са и качеството на проекта и на строителството. Така че трябва да има една позитивна и добра реклама за страната, подобряване на пътищата на ниво община и държава.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg