АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ръст на записвания за лято 2010 в България
В Берлин беше открито 44-ото издание на най-голямото туристическо изложение в света - ITB Berlin. То събра повече от 11 000 изложители от 180 страни, сред които и България. Страната ни участва за 42-ри път на световната борса и се представя с национален щанд с площ от 540 кв. м и 32-ма изложители – МИЕТ, туристически фирми, организации и общини от три региона – София, Тракия и Черноморието.
Тема на националното представяне е „България - модерна целогодишна туристическа дестинация" с акцент върху възможностите за културен, СПА и уелнес туризъм.
„Освен традиционните видове туризъм – морски и зимен ски-туризъм, България притежава ресурсите, а съществува и търсенето за специализираните видове туризъм – културен, балнео-, СПА, уелнес и еко-", подчерта зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Според него основен елемент при избора на дестинация ще бъде не само цената, но и предлаганото качество на услугата. „България има добри хотели, но може да подобри обслужването на гостите и качеството на инфраструктурата. Трябва да се инвестират средства за цялостно подобряване имиджа на страната, в това число и като туристическа дестинация", подчерта още Маринов.
Българският щанд се откроява със стилна визия, с демонстрациите на традиционни български занаяти и фолклорна програма. Аниматорът Росица Иванова изработва дребни сувенири и мартеници за посетителите. Една от големите атракции на изложението е болид от Формула 3, с които община Варна рекламира предстоящия през лятото кръг от състезанието, който за първи път ще се проведе в България. За гостите на националния щанд има и специален винен бар за дегустации на подбрана селекция качествена българска продукция.
За първи път от няколко години насам щандът ни беше посетен от кмета на Берлин Клаус Воверайт и федералния министър на икономиката и технологиите Райнер Брюдерле в рамките на официалната им обиколка при откриването на изложението.
Записванията за България за летния сезон са обнадеждаващи, съобщават от бранша. Спрямо същия период на миналата година ИТС има ръст на записванията от 3%, Алтурс – с 30%, при ТУИ – за Германия нарастването е с 10%, а за Бенелюкс – с 30%. С инвестиции от страна на държавата в туристическа реклама тази тенденция ще бъде запазена, както и пазарният дял на България, подчертават още туроператори и хотелиери.
Tweet |
|