EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Ръст на потребителското доверие в България

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ръст на потребителското доверие в България

mail11:30 | 10.05.2013прегледи 411 коментарикоментари 0


През април 2013 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 2.3 пункта спрямо януарското си равнище, като при населението в градовете увеличението е 2.0 пункта, а при населението в селата - 2.5 пункта, съобщи НСИ.
Общата оценка на потребителите за развитието на настоящата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца се влошава (намаление на балансовия показател с 6.6 пункта), докато очакванията им за следващите дванадесет месеца са за известно подобрение в сравнение с мненията, изразени в предходната анкета.

Според населението, живеещо в градовете, финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца се подобрява с 0.8 пункта, докато при потребителите в селата анкетата отчита спад от 4.1 пункта. По отношение на очакванията за следващите дванадесет месеца обаче се наблюдава благоприятна тенденция във финансите на домакинствата както в градовете, така и в селата, в резултат на което общият балансов показател се увеличава с 1.9 пункта.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани през януари, като същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени. По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, вследствие на което балансовият показател се понижава с 6.4 пункта.
През април по-голямата част от потребителите оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с януари тази година. Последната анкета отчита и влошаване на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-резервирани.
Снимка: ЕП


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1849