АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ръст на потребителското доверие у нас
През януари 2017 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 2.5 пункта спрямо октомври 2016 г., като при населението в градовете увеличението е с 3.3 пункта, а в селата - с 0.6 пункта. Това съобщиха от Националния статистически институт (НСИ). Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца леко се подобрява - увеличение на балансовия показател с 1.4 пункта, като и прогнозите им за следващите дванадесет месеца са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение. По-благоприятни в сравнение с октомври 2016 г. са и оценките и очакванията им относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани от предходната анкета. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с 4.2 пункта.
Последната анкета отчита и подобрение на общата оценка на условията за спестяване при настоящата икономическа ситуация в страната, като се наблюдава и известна положителна промяна в очакванията за следващите дванадесет месеца. Позитивна е и нагласата на потребителите относно извършването на разходи за „покупка на кола” през следващите дванадесет месеца.
Tweet |
|