АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ръст на продажбите на германска бира



Продажбите на германска бира са се увеличили през 2022 г. след регистрирания спад по време на пандемията, но дългосрочната тенденция сочи към намаление, като дори Световното първенство по футбол не е успяло да й повлияе сериозно, сочат официални данни, цитирани от Асошиейтед прес.
Според Дестатис базирани в Германия пивоварни и дистрибутори са продали през 2022 г. 8,8 милиарда литра бира, което е с 2,7 на сто повече от обемите, продадени през 2021 г.
Реализираните в Германия продажби, които са повече от четири пети от общия обем, са се увеличили с 4 на сто до 7,2 милиарда литра, но остават с 5 на сто по-ниски от обемите, продадени през 2019 г.
Износът на бира обаче спада. И макар че бирата, изнесена в други страни членки на ЕС расте със 7,8 на сто до 805 милиона литра, експортът до други държави пада с 12,4 на сто до 716 милиона литра.
Въпреки че през 2022 г. се наблюдава известно възстановяване на сектора след локдауните през 2022 г. и 2021 г, затворили задълго хиляди барове и ресторанти, германските пивоварни отчитат в дългосрочен план спад на продажбите под натиска на различни фактори, включително и свързани със здравето.
За последното десетилетие спадът на продажбите на бира възлиза на 7,4 на сто в сравнение с предходния период, сочат данните на Дестатис./БТА
Tweet |
|