АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ръст на продажбите на нови коли в България
През март регистрацията на нови автомобили в Европейския съюз се понижи за пръв път от началото на годината, като във Великобритания пазарът на моторни превозни средства продължава да се свива, както в други водещи пазари като Италия и Германия. В същото време данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) отчитат пореден ръст от началото на годината при продажбите на нови автомобили в България.
Продажбите на нови автомобили в Евросъюза се понижиха през март с 5,3% на годишна база след повишение с 4,3% през януари и със 7,1% в началото на 2018 година. През март бяха регистрирани нови 1 792 599 броя автомобили, като точно година по-рано те достигнаха рекорден за този месец пик от 1 891 583 броя. Според ACEA именно факта, че преди година те достигнаха рекорден връх е една от причините за по-слабите данни за март 2018 година.
Търсенето на нови автомобили в Италия се понижи с 5,8%, а в Германия - с 3,4%, докато известно повишение е отчетено във Франция - с 2,2% и в Испания - с 2,1%.
Пазарът на нови моторни превозни средства във Великобритания продължава да се сива за дванадесети пореден месец, като през март регистрацията на нови автомобили се понижени с цели 15,7%, което е пореден знак за икономическите проблеми на Острова на фона на все още високата инфлация, влошаващия се стандарт на живот и несигурността около течащите преговори за Брекзит.
Въпреки спада през март, в рамките на първото тримесечие на годината търсенето на нови автомобили в ЕС се увеличи слабо с 0,7% до 4 171 628 броя. Испания остава лидер с нарастване на регистрираните нови автомобили с 10,5%, в Германия те се повишиха с 4,0%, а във Франция - с 2,9%, докато в Обединеното кралство е отчетено понижение с 12,4% спрямо първото тримесечие на 2017-а година и в Италия с 1,5 на сто.
ACEA отбеляза, че основна причина за относително доброто представяне на европейския автомобилен пазар през първото тримесечие е доброто представяне на пазарите в най-новите страни - членки на ЕС (включително България), където продажбите на нови автомобили скочиха с 11,9 на сто.
Според ACEA продажбите на нови автомобили в България нараснаха през март с 10,2% до 3312 броя от 3005 броя година по-рано и след ръст с цели 42,2% през февруари. По този показател нашата държава заема девета позиция сред всички 28 страни-членки на съюза.
За първото тримесечие на настоящата година новите автомобили, регистрирани в България, се увеличиха с 26,2% до 8336 спрямо 6607 за същия период на 2017-а година, като в процентно изражение нашата страна е изпреварена единствено от Унгария (повишение с 29,8%), Румъния (с 28,6%), Хърватия (с 28,4%) и Гърция (с 26,9%).
Продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика, като данните за март сякаш потвърждават тенденциите в последно време за забавяне на икономическия подем в ЕС през 2017 година.
Лидер за пореден месец при продажбите на нови автомобили през март е френската автомобилна групировка PSA Group, произвеждаща марките Peugeot и Citroen, с 59,7% ръст на продажбите, следвана от германския автомобилен концерн Volkswagen AG (повишение с едва 0,3%). Останалите водещи компании отчитат намаляване на продажбите, в т.ч. другата голям френска компания - Renault Group, произвеждаща марките Renault и Dacia (понижение с 3,2%), германските Daimler Mercedes (понижение с 3,4%) и BMW Group (с 5,8%), както и италианската FCA Group (спад с 8,0%).
Volkswagen AG отчита увеличаване на общия пазарен дял на компанията през март до 22,6% от 21,3% година по-рано, като германският гигант остава лидер на пазара на автомобили в рамките на ЕС.
Tweet |
|