АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ръст от 10% за осигуровките на пивовари
Секторът на пивоварната индустрия в България е с най-високи осигурителни доходи в хранително-вкусовата и питейна индустрия, показва справка на Националния осигурителен институт за първото полугодие на 2009. По този критерий пивоварният бранш заема водеща позиция сред общо 12 групи икономически дейности, свързани с производството на различни видове храни и напитки.
„Фактът, че пивоварната индустрия е с най-високите осигурителни доходи в хранително-вкусовата и питейна индустрия напълно отговаря на корпоративната политика за социална отговорност на компаниите от този бранш”, коментира председателят на Съюза на пивоварите в България Владимир Иванов.
С близо 10% ще се увеличат минималните осигурителни прагове и през 2010 в пивоварния отрасъл. Това вече е договорено от синдикати и работодателите в бранша и се отнася за всички категории труд.
В момента броят на пряко заетите с производството на пиво и малц у нас е над 3000 души. Освен платените за тях към бюджета над 51 млн. евро за социални осигуровки и данъци, браншът генерира положителен икономически ефект и върху индиректно свързаните с производството на пиво дейности.
Проучване на Ernst&Young за 2008 г., направено по поръчка на „Пивоварите на Европа” отчита, че през 2008 в свързаните с производството на бира стопански сектори пивоварите са вложили близо 156 млн. евро. От тях най-големи са стойностите за селското стопанство (пивоварен ечемик и хмел)– 29,35 млн. евро и в маркетинга – 30, 46 млн. евро.
Същият доклад на Ernst&Young отчита, че броят на заетите в спомагателни за пивоварната индустрия браншове у нас възлиза на 9 600 души. Най-голям е делът на заетите в селското стопанство, услугите, транспорта и маркетинга.
По-рано тази година докладът на Ernst & Young информира, че за 2008 г. родната пивоварна индустрия в България е осигурила приходи от 190 млн. евро за държавния бюджет.
Според същото проучване, за 2008 г. 70% от продажбите на бира у нас са реализирани в магазинната мрежа и супермаркетите, като стойността на продажбите се равнява на 288,3 млн. евро, с ДДС. Останалите 30 % от консумацията на бира са реализирани в заведенията за хранене, бирарии, барове и кафенета, а сумата от продажбите възлиза на 290 млн. евро с ДДС.
В България има общо 11 пивоварни, от които 8 завода, управлявани от шест компании и 3 мини пивоварни.
Tweet |
|